Topflytech T8806: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 7 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 119: | Linia 119: | ||
[[File:T8806 diagram.png|RTENOTITLE]] | [[File:T8806 diagram.png|RTENOTITLE]] | ||
+ | |||
+ | {| border="1" cellspacing="1" cellpadding="0" style="width:600px;" | ||
+ | |- | ||
+ | ! scope="col" | Konektor | ||
+ | ! scope="col" | PIN | ||
+ | ! scope="col" | Kolor przewodu | ||
+ | ! scope="col" | Funkcja | ||
+ | |- | ||
+ | | rowspan="4" colspan="1" style="text-align: center;" | 1 | ||
+ | | style="text-align: center;" | 1 | ||
+ | | Czerwony | ||
+ | | Zasilanie + | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align: center;" | 2 | ||
+ | | Czarny | ||
+ | | Zasilanie - | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align: center;" | 3 | ||
+ | | Pomarańczowy | ||
+ | | Detekcja zapłonu (wejście cyfrowe 1) | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align: center;" | 4 | ||
+ | | Żółty | ||
+ | | Kontrola wyłącznika pompy paliwa (wyjście cyfrowe 1)<br/> | ||
+ | |- | ||
+ | | rowspan="3" colspan="1" style="text-align: center;" | 2 | ||
+ | | style="text-align: center;" | 5 | ||
+ | | Zielony | ||
+ | | Wejście cyfrowe 2 (drzwi, klimatyzacja) | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align: center;" | 6 | ||
+ | | Biały | ||
+ | | Detekcja paliwa (wejście analogowe 1) | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align: center;" | 7 | ||
+ | | Szary | ||
+ | | Detekcja temperaturu (wejście analogowe 2) | ||
+ | |- | ||
+ | | rowspan="3" colspan="1" style="text-align: center;" | 3 | ||
+ | | style="text-align: center;" | 8 | ||
+ | | Pomarańczowy | ||
+ | | SOS | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align: center;" | 9 | ||
+ | | Czerwony | ||
+ | | Mikrofon | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align: center;" | 10 | ||
+ | | Czarny | ||
+ | | Masa | ||
+ | |- | ||
+ | | rowspan="2" colspan="1" style="text-align: center;" | 4 | ||
+ | | style="text-align: center;" | 11 | ||
+ | | Czerwony | ||
+ | | Głośnik + | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align: center;" | 12 | ||
+ | | Czarny | ||
+ | | Głośnik - | ||
+ | |} | ||
== Podłączenie urządzenia do Wialonu == | == Podłączenie urządzenia do Wialonu == | ||
Linia 138: | Linia 198: | ||
*Ustawienie częstotliwości meldowania: | *Ustawienie częstotliwości meldowania: | ||
− | ''TIMER,0000,10:1800: | + | ''TIMER,0000,10:1800:60:3000#'' |
− | Gdzie: 10 – czas raportowania lokalizacji podczas jazdy [s], 1800 – czas raportowania podczas postoju [s], | + | Gdzie: 10 – czas raportowania lokalizacji podczas jazdy [s], 1800 – czas raportowania podczas postoju [s], 60 – kompensacja kąta, 3000 – kompensacja dystansu [m] |
*Ustawienie alarmu o holowaniu pojazdu: | *Ustawienie alarmu o holowaniu pojazdu: | ||
Linia 198: | Linia 258: | ||
| 11 | | 11 | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | Kradzież paliwa (gdy sonda podłączona do wejścia analogowego 1) |
| alarm | | alarm | ||
| 11 | | 11 | ||
| 13 | | 13 | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | Kradzież paliwa (gdy sonda podłączona do wejścia analogowego 2)<br/> |
| alarm | | alarm | ||
| 13 | | 13 | ||
Linia 258: | Linia 318: | ||
[[File:Sonda paliwa.png|RTENOTITLE]] | [[File:Sonda paliwa.png|RTENOTITLE]] | ||
− | Wnętrze tubki powinno być czyste, opiłki muszą zostać usunięte, ponieważ istnieje ryzyko zablokowania odpływu. Należy pamiętać, aby filtr był złożony w poprawnej pozycji. Biała wtyczka musi być blisko tubki obejmującej, w przeciwnym wypadku istnieje ryzyko | + | Wnętrze tubki powinno być czyste, opiłki muszą zostać usunięte, ponieważ istnieje ryzyko zablokowania odpływu. Należy pamiętać, aby filtr był złożony w poprawnej pozycji. Biała wtyczka musi być blisko tubki obejmującej, w przeciwnym wypadku istnieje ryzyko spadnięcia jej podczas instalacji w zbiorniku. |
− | {| border="1" cellspacing="1" cellpadding="0" style="width: | + | {| border="1" cellspacing="1" cellpadding="0" style="width:500px;" |
|- | |- | ||
| style="text-align: center;" | '''PIN''' | | style="text-align: center;" | '''PIN''' | ||
Linia 269: | Linia 329: | ||
|- | |- | ||
| 2 (niebieski) | | 2 (niebieski) | ||
− | | V out (0V ~ 5 V) – do analogowego wejścia 1 T8806 ( | + | | V out (0V ~ 5 V) – do analogowego wejścia 1 T8806 (PIN 6)<br/> |
|- | |- | ||
| 3 (czarny) | | 3 (czarny) | ||
Linia 316: | Linia 376: | ||
Ustawienie powiadomienia o alarmie, który powstaje w wyniku naciśnięcia przycisku SOS opisano w sekcji [[Topflytech_T8806#Konfiguracja_alarm.C3.B3w_w_Wialonie|Konfiguracja alarmów w Wialonie]]. | Ustawienie powiadomienia o alarmie, który powstaje w wyniku naciśnięcia przycisku SOS opisano w sekcji [[Topflytech_T8806#Konfiguracja_alarm.C3.B3w_w_Wialonie|Konfiguracja alarmów w Wialonie]]. | ||
+ | |||
+ | = Sterowanie zapłonem pojazdu = | ||
+ | |||
+ | Do sterowania zapłonem pojazdu używane są dwie komendy SMS wysyłane na numer telefonu karty SIM zainstalowanej w nadajniku. | ||
+ | |||
+ | *Zapłon jest możliwy: | ||
+ | |||
+ | ''RELAY,0000,0#'' | ||
+ | |||
+ | *Zapłon jest zablokowany: | ||
+ | |||
+ | ''RELAY,0000,1#'' | ||
+ | |||
+ | Pompa paliwa nie zostanie zablokowana, jeżeli pojazd jest w ruchu i jego prędkość jest większa niż 20 km/h. W takiej sytuacji urządzenie odeśle odpowiedź: ''SET RELAY DELAY, SPEED IS MORE THAN 20KM/H# ''Pompa zostanie zablokowana automatycznie, kiedy tylko pojazd obniży swoją prędkość poniżej 20 km/h. Pompa nie zostanie zablokowana również wtedy, kiedy urządzenie nie ma sygnału GPS. W takiej sytuacji urządzenie odeśle odpowiedź ''SET RELAY DELAY, GPS UNFIXED# ''- pompa zostanie zablokowana od razu po odzyskaniu sygnału GPS przez urządzenie. | ||
[[Category:Urządzenia]] [[Category:Akcesoria]] | [[Category:Urządzenia]] [[Category:Akcesoria]] |
Aktualna wersja na dzień 11:24, 10 lis 2016
Spis treści
T8806
Urządzenie Topflytech T8806 oferuje wszystkie funkcjonalności urządzenia T8808. Dzięki podłączeniu opcjonalnych akcesoriów takich jak przycisk SOS, głośnik i mikrofon możliwe jest wysyłanie alarmów o niebezpieczeństwie i prowadzenie konwersacji telefonicznej z kierowcą. Instalacja i podłączenie sondy paliwa umożliwia kontrolę ilości paliwa w zbiorniku oraz ustawienie powiadomień w przypadku nagłej zmiany jego stanu (tankowanie lub kradzieży paliwa).Funkcje urządzenia
- Heartbeat
- Licznik przebiegu
- Detekcja zapłonu
- FOTA
- Alarm o odłączaniu urządzenia z pojazdu
- Alarm o holowaniu pojazdu
- Alarm o nagłym wstrząsie samochodu
- Alarm o niedozwolonej jeździe pojazdem
- Możliwość wykrywania ruchu drzwi
- Możliwość wykrywania pracy klimatyzacji samochodowej
- Możliwość instalacji przycisku SOS
- Możliwość instalacji mikrofonu i głośnika
- Możliwość instalacji sondy paliwa
Dane techniczne
Parametr | Specyfikacja |
Wymiary | 81 mm x 39 mm x 13 mm |
Waga | 68 g |
Sieć | GSM/GPRS |
Zakres częstotliwości | 850/900/1800/1900 MHz |
Czułość GPS | -162dBm |
Dokładność GPS | < 15 m |
Czas szukania sygnału GPS |
Zimny start 60 s Ciepły start 15 s Gorący start 3s |
Zakres napięcia | DC 6V ~ 36V |
Bateria | Wbudowana - 3.7 V 465 mAh |
Temperatura przechowywania | od -30 °C do +80 °C |
Temperatura pracy | od -20 °C do +65 °C |
Instalacja karty SIM
Instalacja karty SIM w urządzeniu T8806 nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi.
Instrukcja podłączenia
Konektor | PIN | Kolor przewodu | Funkcja |
---|---|---|---|
1 | 1 | Czerwony | Zasilanie + |
2 | Czarny | Zasilanie - | |
3 | Pomarańczowy | Detekcja zapłonu (wejście cyfrowe 1) | |
4 | Żółty | Kontrola wyłącznika pompy paliwa (wyjście cyfrowe 1) | |
2 | 5 | Zielony | Wejście cyfrowe 2 (drzwi, klimatyzacja) |
6 | Biały | Detekcja paliwa (wejście analogowe 1) | |
7 | Szary | Detekcja temperaturu (wejście analogowe 2) | |
3 | 8 | Pomarańczowy | SOS |
9 | Czerwony | Mikrofon | |
10 | Czarny | Masa | |
4 | 11 | Czerwony | Głośnik + |
12 | Czarny | Głośnik - |
Podłączenie urządzenia do Wialonu
Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą komend SMS-owych wysłanych na nr telefonu karty SIM zainstalowanej w urządzeniu.
- Ustawienie APN operatora sieci:
APN,0000,internet,,#
Uwaga! W przypadku sieci PLUS użyj komendy:
APN,0000,plus,,#
- Ustawienie adresu serwera:
IP,0000,193.193.165.165,20773#
- Ustawienie częstotliwości meldowania:
TIMER,0000,10:1800:60:3000#
Gdzie: 10 – czas raportowania lokalizacji podczas jazdy [s], 1800 – czas raportowania podczas postoju [s], 60 – kompensacja kąta, 3000 – kompensacja dystansu [m]
- Ustawienie alarmu o holowaniu pojazdu:
DRAG,0000,50#
Gdzie: 50 – odległość, jaką musi pokonać pojazd przy wyłączonym silniku, aby alarm został aktywowany [m]
- Ustawienie alarmu o nagłym wstrząsie na postoju:
VIBRATION,0000,8#
- Ustawienie alarmu o nieautoryzowanym zapłonie:
ANTITHEFT,0000,1#
- W przypadku włączenia alarmu, każde włączenie silnika pojazdu skutkuje uruchomieniem alertu o włączeniu silnika. Aby wyłączyć alarm, należy wysłać:
ANTITHEFT,0000,0#
Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj.
Konfiguracja alarmów w Wialonie
Wywoływanie powiadomień o wystąpieniu alarmów na urządzeniu odbywa się przy pomocy typu powiadomienia parametr w komunikacie. Poniżej przedstawiono zakresy wartości dla poszczególnych typów powiadomień generowanych przez urządzenie.
Rodzaj alarmu | Parametr | Wartość od | Wartość do |
Wciśnięcie przycisku SOS | alarm | 2 | 4 |
Alarm o odłączeniu urządzenia | alarm | 0 | 2 |
Alarm o holowaniu | alarm | 6 | 8 |
Alarm o nagłym wstrząsie pojazdu | alarm | 7 | 9 |
Alarm o nieautoryzowanym zapłonie | alarm | 9 | 11 |
Kradzież paliwa (gdy sonda podłączona do wejścia analogowego 1) | alarm | 11 | 13 |
Kradzież paliwa (gdy sonda podłączona do wejścia analogowego 2) |
alarm | 13 | 15 |
Pozostałe opcje, jakie należy wybrać to:
- Typ formantu: Zakres wartości
- Wyzwalaj gdy: W zasięgu
Sonda paliwa
Parametr | Specyfikacja |
Długość sondy | 200 ~ 1500 mm |
Rozdzielczość pomiaru |
⩽ 1 mm |
Napięcie zasilania |
DC 10V ~ 32 V |
Maksymalne natężenie |
< 15 mA |
Temperatura pracy |
od -40 °C do +85 °C |
Materiał |
Aluminium |
Zalecane środowisko pracy |
Diesel, biodiesel, benzyna, nafta |
Stopień ochrony |
IP65 |
Docięcie i podłączenie sondy
Aluminiowa tuba na dole może zostać skrócona według poniższych kroków:
- Utnij niechcianą część rury.
- Usuń opiłki i nierówności przy pomocy ostrza lub śrubokrętu, aby uniknąć zwarć.
- Z odciętej części usuń nasadkę wraz z filtrem, a następnie nałóż ją na docięty element.
Na przykład, jeżeli chcesz dociąć sensor do długości L, linia cięcia powinna znajdować się na długości L-4,5 mm.
Wnętrze tubki powinno być czyste, opiłki muszą zostać usunięte, ponieważ istnieje ryzyko zablokowania odpływu. Należy pamiętać, aby filtr był złożony w poprawnej pozycji. Biała wtyczka musi być blisko tubki obejmującej, w przeciwnym wypadku istnieje ryzyko spadnięcia jej podczas instalacji w zbiorniku.
PIN | Podłączenie |
1 (czerwony) | Napięcie zasilania (10V ~ 32 V) |
2 (niebieski) | V out (0V ~ 5 V) – do analogowego wejścia 1 T8806 (PIN 6) |
3 (czarny) | Masa |
Do poprawnego działania sensora jest wymagana kalibracja. Procedurę przedstawiono poniżej:
- Podpięcie kalibratora do czujnika.
- Włączenie kalibratora - zaczyna się świecić czerwona dioda LED (Power) na kalibratorze.
- Zanurzenie czujnika w zbiorniku z paliwem do poziomu pełnego baku.
- Zbiornik musi być zapełniony do poziomu, który ma być interpretowany przez czujnik jako 100% zapełnienia pojemnika przez paliwo.
- Odczekanie około minuty celem wyrównania ciśnień.
- Wciśnięcie i przytrzymanie przycisku F (Full) na kalibratorze do momentu, aż zielona dioda LED (Set) zacznie mrugać.
- Ponowne wciśnięcie i przytrzymanie (prawdopodobnie niewymagane) przycisku F na kalibratorze do momentu, aż zielona dioda LED (Set) przestanie mrugać.
- Podniesienie czujnika tak, aby poziom zanurzenia w paliwie był minimalny (mniej niż 10 mm czujnika było zanurzone w paliwie). Utrzymywanie tego poziomu. Celem uzyskania lepszej jakości kalibracji zaleca się nie przemieszczać czujnika, a dostosować poziom paliwa w zbiorniku do ilości, która ma być interpretowana przez czujnik jako 0% zapełnienia pojemnika przez paliwo.
- Odczekanie około minuty celem wyrównania ciśnień.
- Wciśnięcie i przytrzymanie przycisku E (Empty) na kalibratorze do momentu, aż zielona dioda LED (Set) zacznie mrugać.
- Ponowne wciśnięcie i przytrzymanie przycisku E na kalibratorze do momentu, aż zielona dioda LED (Set) przestanie mrugać.
- Wyłączenie kalibratora.
- Odpięcie kalibratora od czujnika.
- Następnie, należy podłączyć sondę paliwa do urządzenia i zamocować ją w zbiorniku.
- Kiedy zbiornik jest całkowicie opróżniony wyślij do urządzenia SMS o treści: status,0000# W odpowiedzi otrzymasz wartość parametru adc1. Zanotuj ją. Po odczekaniu chwili uzupełnij zbiornik 5l paliwa i ponownie prześlij SMS do urządzenia. Czynność powtarzaj za każdym razem dolewając 5l paliwa do zbiornika, aż bak pojazdu będzie pełny. Następnie należy utworzyć mapę wartości odczytanych z czujnika przekształcającą je automatycznie na litry w zbiorniku w Wialonie.
- Aby to zrobić, należy wejść we właściwości obiektu w systemie Wialon, w zakładce Czujniki należy utworzyć nowy czujnik. Należy wprowadzić nazwę czujnika, jako typ czujnika wybrać „Czujnik poziomu paliwa”, a jako parametr wybrać adc1.
- Następnie w zakładce Tablica obliczeń należy wybrać Generate from XY pairs. Jako wartość X uzupełnić zanotowane wartości, a jako Y ilość paliwa w zbiorniku odpowiadającą zanotowanej wartości X. Po kliknięciu w Generate, a następnie OK czujnik paliwa zostanie utworzony.
Głośnik
Głośnik jest podłączany kostką do konektora 4. Przewody należy poprowadzić w taki sposób, aby można było wyprowadzić głośnik do wnętrza kabiny pojazdu, a następnie go bezpiecznie zamocować.
W przypadku nadejścia połączenia telefonicznego na numer telefonu karty SIM zainstalowanej w T8806 zostanie ono automatycznie odebrane po kilku sygnałach. Głośność można regulować komendą SMS o formacie:
SPEAKER,0000,4#
Gdzie: 0 - głośnik wyłączony, 1 - ustawienie najcichsze, 6 - ustawienie najgłośniejsze.
Mikrofon oraz przycisk SOS
Mikrofon i przycisk SOS podłączany jest do konektora 3. Przewody należy poprowadzić w taki sposób, aby można było wyprowadzić akcesorium do wnętrza kabiny pojazdu w zasięgu rąk kierowcy, a następnie bezpiecznie je zamocować.
Ustawienie powiadomienia o alarmie, który powstaje w wyniku naciśnięcia przycisku SOS opisano w sekcji Konfiguracja alarmów w Wialonie.
Sterowanie zapłonem pojazdu
Do sterowania zapłonem pojazdu używane są dwie komendy SMS wysyłane na numer telefonu karty SIM zainstalowanej w nadajniku.
- Zapłon jest możliwy:
RELAY,0000,0#
- Zapłon jest zablokowany:
RELAY,0000,1#
Pompa paliwa nie zostanie zablokowana, jeżeli pojazd jest w ruchu i jego prędkość jest większa niż 20 km/h. W takiej sytuacji urządzenie odeśle odpowiedź: SET RELAY DELAY, SPEED IS MORE THAN 20KM/H# Pompa zostanie zablokowana automatycznie, kiedy tylko pojazd obniży swoją prędkość poniżej 20 km/h. Pompa nie zostanie zablokowana również wtedy, kiedy urządzenie nie ma sygnału GPS. W takiej sytuacji urządzenie odeśle odpowiedź SET RELAY DELAY, GPS UNFIXED# - pompa zostanie zablokowana od razu po odzyskaniu sygnału GPS przez urządzenie.