Teltonika FMB920: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dokumentacja
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Teltonika FMB920 = Teltonika FMB920 = <div> Lokalizator GPS znanego producenta firmy Teltonika. Wbudowane anteny GPS i GSM, wewnę...")
 
 
(Nie pokazano 32 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 2: Linia 2:
  
 
= Teltonika FMB920 =
 
= Teltonika FMB920 =
<div>
+
<div><div>
Lokalizator GPS znanego producenta firmy Teltonika. Wbudowane anteny GPS i GSM, wewnętrzna bateria, niewielkie wymiary i łatwy montaż to podstawowe zalety urządzania. Do lokalizatora można podłączyć zewnętrzne czytniki CAN firmy Teltonika LVCAN200 i ALL-CAN300. Oprogramowanie urządzenia oferuje obsługę funkcjonalności: immobilizer, przekroczenie prędkości, wykrycie holowania oraz zagłuszania, identyfikację kierowców.
+
Nadajnik nowej generacji GSM/GPS o niewielkich wymiarach zewnętrznych i zaawansowanych możliwościach technicznych. Wbudowany moduł Bluetooth 3.0, karta SD i wewnętrzna bateria. Wykrywanie wypadków i funkcja antykradzieżowa. Układ w pełni przystosowany do realizacji pakietów usług Trip Assistance oferowanych przez Diagomatic.
</div>
+
</div></div>
 
== Funkcje urządzenia ==
 
== Funkcje urządzenia ==
  
*Wsparcie dla usługi CTA Diagomatic
+
*urządzenie przygotowane do usługi&nbsp;Trip Assistance Diagomatic
*Wykrywanie wypadku Diagomatic
+
**możliwość podłączenia zestawu głośnomówiącego
*Wykrywanie kradzieży Diagomatic
+
**zastosowanie tego urządzenia umożliwia natychmiastową reakcję naszego call center w przypadku kradzieży
*wsparcie dla przycisku SOS
+
**pomoc przy wypadku i stłuczce przez call center Diagomatic
 +
**podpowiedzi POI, porady eksperta i pomoc techniczna na żądanie klienta
 +
**wsparcie dla przycisku SOS
 
*monitorowanie pracy na biegu jałowym
 
*monitorowanie pracy na biegu jałowym
 
*heartbeat
 
*heartbeat
 +
*slot na kartę microSD
 
*bardzo precyzyjny licznik przebiegu
 
*bardzo precyzyjny licznik przebiegu
*wykrywanie nagłego wstrząsu podczas postoju
 
*detekcja zapłonu
 
 
*monitorowanie napięcia akumulatora
 
*monitorowanie napięcia akumulatora
 
*FOTA
 
*FOTA
 
*alarm o odłączeniu urządzenia
 
*alarm o odłączeniu urządzenia
 
*wbudowany akcelerometr monitorujący gwałtowne przyspieszenia i hamowania
 
*wbudowany akcelerometr monitorujący gwałtowne przyspieszenia i hamowania
*możliwość podłączenia sond paliwa
+
*możliwość podłączenia sondy paliwa
 
*wewnętrzne anteny
 
*wewnętrzne anteny
 +
*stopień wodoszczelności IP41
 +
*konfiguracja urządzenia przez Bluetooth
 +
*wsparcie dla czujników Bluetooth
 
*wbudowana bateria
 
*wbudowana bateria
  
Linia 33: Linia 37:
 
| Wymiary
 
| Wymiary
 
|  
 
|  
65 mm x 56,6 mm x 18,9 mm
+
79 mm x 43 mm x 12&nbsp;mm
  
 
|-
 
|-
 
| Waga
 
| Waga
| 66 g<br/>
+
| 55 g (z przewodem)
 
|-
 
|-
 
| Sieć
 
| Sieć
Linia 46: Linia 50:
 
|-
 
|-
 
| Czułość GPS
 
| Czułość GPS
| -161dBm<br/>
+
| -162 dBm<br/>
 
|-
 
|-
 
| Dokładność GPS
 
| Dokładność GPS
| 2 m<br/>
+
| < 3 m<br/>
 
|-
 
|-
 
| Czas szukania sygnału GPS
 
| Czas szukania sygnału GPS
Linia 57: Linia 61:
 
Ciepły start 25 s
 
Ciepły start 25 s
  
Gorący start 2 s
+
Gorący start 1 s
  
  
Linia 69: Linia 73:
 
|-
 
|-
 
| Temperatura przechowywania
 
| Temperatura przechowywania
| od -40 °C do +70 °C<br/>
+
| od -40 °C do + 70 °C<br/>
 
|-
 
|-
 
| Temperatura pracy
 
| Temperatura pracy
| od -25 °C do +55 °C<br/>
+
| od -25 °C do +55°C<br/>
 
|}
 
|}
  
 
== Instalacja karty SIM ==
 
== Instalacja karty SIM ==
  
Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu.<br/>[[File:11201.jpg|left|text-top|500px|Otwieranie obudowy]]
+
Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w czterech miejscach (jedno z nich jest pokazane na zdjęciu)<br/>[[File:Fmb m 1.jpg|left|text-top|500px|Otwieranie obudowy]]
  
  
Linia 107: Linia 111:
  
  
Podczas transportu w urządzeniu FM1100 odłączana jest bateria. Aby ją podłączyć należy odkręcić śrubkę zaznaczoną kółkiem, a następnie płaskim narzędziem podważyć płytkę i wyjąć ją do góry.&nbsp;<br/>[[File:11202.jpg|left|text-top|500px|Podważenie płytki i instalacja karty SIM]]
+
Podczas transportu w urządzeniu FMB920 odłączana jest bateria. Aby ją podłączyć płaskim narzędziem podważ baterię i wyjmij . Podłącz kostkę baterii do miejsca pokazanego na zdjęciu. Kierunek i sposób montażu karty SIM pokazuje strzałka. <br/>[[File:Fmb m 2.jpg|left|text-bottom|500px|Podłączenie kostki]]
  
  
Linia 135: Linia 139:
  
  
Przed pierwszym uruchomieniem urządzenia&nbsp;należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na zdjęciu poniżej.<br/>[[File:11203.jpg|left|text-bottom|500px|Podłączenie kostki]]
 
  
  
 
+
Następnie należy urządzenie starannie złożyć. Nadajnik jest gotowy do konfiguracji i montażu.&nbsp;
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
 
+
Następnie należy urządzenie starannie złożyć. Nadajnik jest gotowy do pracy.&nbsp;
+
  
 
== Konfiguracja urządzenia ==
 
== Konfiguracja urządzenia ==
Linia 196: Linia 174:
 
== Instrukcja podłączenia ==
 
== Instrukcja podłączenia ==
  
[[File:FM1120 wiring scheme.png|thumb|left|700px|Podłączenie FM1120 (kliknij, aby powiększyć)]]
+
[[File:FMB900-FMB920-wiring-scheme.jpg|thumb|left|700px|Podłączenie FMB920 (kliknij, aby powiększyć)]]
  
  
Linia 232: Linia 210:
  
  
{| border="1" cellspacing="0" cellpadding="1" style="width:500px;"
+
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
{| border="1" cellspacing="0" cellpadding="1" style="width: 602px;"
 
|-
 
|-
 
! scope="col" | PIN
 
! scope="col" | PIN
! scope="col" style="width: 222px;" | Kolor przewodu
+
! scope="col" style="width: 120px;" | Kolor przewodu
! scope="col" style="width: 144px;" | Funkcja
+
! scope="col" style="width: 348px;" | Podłączane do
|-
+
| 5. DIN1
+
| style="width: 222px;" | Żółty
+
| style="width: 144px;" | Wykrywanie zapłonu
+
|-
+
| 4. DIN2
+
| style="width: 222px;" | Zielono - biały
+
| style="width: 144px;" | SOS
+
|-
+
| 3. OUT3
+
| style="width: 222px;" | Pomarańczowy
+
| style="width: 144px;" | LED/brzęczyk
+
|-
+
| 2. OUT2
+
| style="width: 222px;" | Purpurowy
+
| style="width: 144px;" | LED/brzęczyk
+
|-
+
| 1. VCC+
+
| style="width: 222px;" | Czerwony
+
| style="width: 144px;" | Zasilanie +
+
 
|-
 
|-
| 10. 1WUCC
+
| VCC+
| style="width: 222px;" | Niebieski
+
| style="width: 120px;" | Czerwony
| style="width: 144px;" | 1-wire
+
| style="width: 348px;" | Zasilanie +
 
|-
 
|-
| 9. DIN3
+
| GND
| style="width: 222px;" | Biały
+
| style="width: 120px;" | Czarny
| style="width: 144px;" | Wejście cyfrowe
+
| style="width: 348px;" | Zasilanie -
 
|-
 
|-
| 8. 1WDATA
+
| DIN1
| style="width: 222px;" | Zielony
+
| style="width: 120px;" | Żółty
| style="width: 144px;" | Dane z iButton
+
| style="width: 348px;" | Wykrywanie zapłonu, Przycisk SOS, Czujnik otwarcia drzwi
 
|-
 
|-
| 7. AN1
+
| AIN1
| style="width: 222px;" | Szary
+
| style="width: 120px;" | Szary
| style="width: 144px;" | Sonda paliwa
+
| style="width: 348px;" | Sonda paliwa, Wskaźnik paliwa
 
|-
 
|-
| 6. VCC-
+
| DOUT1
| style="width: 222px;" | Czarny
+
| style="width: 120px;" | Biały
| style="width: 144px;" | Zasilanie -
+
| style="width: 348px;" | LED/Brzęczyk, Przekaźnik do odcięcia zapłonu
 
|}
 
|}
  
 
== Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu ==
 
== Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu ==
  
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik obrotów silnika:
+
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik zapłonu:
  
*Typ czujnika: Czujnik obrotów silnika
+
*Typ czujnika: Czujnik zapłonu
*System miar: rpm
+
*System miar: Włącz/Wyłącz
*Parametr: param85
+
*Parametr: io_239
  
Dla czujnika całkowitego zużycia paliwa (w jego przypadku zastosowano przelicznik *10, który należy uwzględnić):
+
Akcelerometr - w jego przypadku zastosowano przelicznik *10, który należy uwzględnić:
  
*Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
+
*Typ czujnika: Akcelerometr
*System miar: l
+
*System miar: g
*Parametr: param83/const10
+
*Parametr: io_254/const10
  
 
{| border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" style="width:500px;"
 
{| border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" style="width:500px;"
Linia 305: Linia 275:
 
| width="64" | -
 
| width="64" | -
 
| width="64" | -
 
| width="64" | -
| width="119" | in1
+
| width="119" | io_239
|-
+
| height="80" width="178" | Cyfrowe wejście 2
+
| width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy
+
| width="64" | -
+
| width="64" | -
+
| width="119" | in2
+
|-
+
| height="80" width="178" | Cyfrowe wejście 3
+
| width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy
+
| width="64" | -
+
| width="64" | -
+
| width="119" | in3
+
 
|-
 
|-
 
| height="60" width="178" | Analogowe wejście 1
 
| height="60" width="178" | Analogowe wejście 1
Linia 323: Linia 281:
 
| width="64" | mV
 
| width="64" | mV
 
| width="64" | x1
 
| width="64" | x1
| width="119" | adc1
+
| width="119" | io_9
 
|-
 
|-
 
| height="40" width="178" | Napięcie źródła zasilania
 
| height="40" width="178" | Napięcie źródła zasilania
Linia 330: Linia 288:
 
| width="64" | x1
 
| width="64" | x1
 
| width="119" | pwr_ext
 
| width="119" | pwr_ext
|-
 
| height="60" width="178" | Temperatura Dallas
 
| width="64" | Czujnik temperatury
 
| width="64" | C
 
| width="64" | x10
 
| width="119" | param72
 
|-
 
| height="60" width="178" | iButton ID
 
| width="64" | Czujnik niestandardowy
 
| width="64" | -
 
| width="64" | x1
 
| width="119" | param78
 
 
|-
 
|-
 
| height="80" width="178" | Przebieg
 
| height="80" width="178" | Przebieg
Linia 347: Linia 293:
 
| width="64" | m
 
| width="64" | m
 
| width="64" | x1
 
| width="64" | x1
| width="119" | param199
+
| width="119" | io_199
 
|-
 
|-
| height="80" width="178" | Podłączenie iButton
+
| height="80" width="178" | Czujnik nagłego hamowania
 
| width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy
 
| width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy
 
| width="64" | -
 
| width="64" | -
 
| width="64" | x1
 
| width="64" | x1
| width="119" | param251
+
| width="119" | io_253
 
|-
 
|-
| height="80" width="178" | Jazda autoryzowana (iButton podłączony)
+
| height="80" width="178" | Czujnik nagłego przyspieszania
 
| width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy
 
| width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy
 
| width="64" | -
 
| width="64" | -
 
| width="64" | x1
 
| width="64" | x1
| width="119" | param252
+
| width="119" | io_253
 
|-
 
|-
| height="80" width="178" | Czujnik nagłego hamowania
+
| height="80" width="178" | Czujnik nagłego skręcania
 
| width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy
 
| width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy
 
| width="64" | -
 
| width="64" | -
 
| width="64" | x1
 
| width="64" | x1
| width="119" | param253
+
| width="119" | io_253
|-
+
| height="80" width="178" | Czujnik nagłego przyspieszania
+
| width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy
+
| width="64" | -
+
| width="64" | x1
+
| width="119" | param253
+
 
|-
 
|-
 
| height="40" width="178" | Akcelerometr
 
| height="40" width="178" | Akcelerometr
 
| width="64" | Akcelerometr
 
| width="64" | Akcelerometr
 
| width="64" | g
 
| width="64" | g
| width="64" | x100
+
| width="64" | x10
| width="119" | param254
+
| width="119" | io_254
|-
+
| colspan="5" height="20" style="text-align: center;" | '''Parametry przesyłane przez LV-CAN200'''
+
|-
+
| height="20" | Prędkość
+
| Czujnik prędkości
+
| km/h
+
| x1
+
| width="119" | param81
+
|-
+
| height="20" | Pozycja pedału gazu
+
| Czujnik niestandardowy
+
| &nbsp;%
+
| x1
+
| width="119" | param82
+
|-
+
| height="20" | Całkowite zużycie paliwa
+
| Czujnik niestandardowy
+
| l
+
| x10
+
| width="119" | param83
+
|-
+
| height="20" | Całkowity poziom paliwa
+
| Czujnik niestandardowy
+
| l
+
| x10
+
| width="119" | param84
+
|-
+
| height="20" | Obroty silnika
+
| Czujnik obrotów silnika
+
| rpm
+
| x1
+
| width="119" | param85
+
|-
+
| height="20" | Przebieg pojazdu
+
| Czujnik przebiegu
+
| m
+
| x1
+
| width="119" | param87
+
|-
+
| height="20" | Poziom paliwa
+
| Czujnik niestandardowy
+
| &nbsp;%
+
| x1
+
| width="119" | param89
+
|-
+
| height="20" | Program CAN
+
| Czujnik niestandardowy
+
| -
+
| x1
+
| width="119" | param100
+
 
|}
 
|}
  
Linia 470: Linia 360:
 
|-
 
|-
 
| 2
 
| 2
 +
| 0
 +
| 0
 +
|}
 +
 +
W&nbsp;przypadku czujnika nagłego skręcania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:
 +
 +
{| border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" style="width:350px;"
 +
|-
 +
! scope="col" | X
 +
! scope="col" | a
 +
! scope="col" | b
 +
|-
 +
| 0
 +
| 0
 +
| 0
 +
|-
 +
| 3
 +
| 0
 +
| 1
 +
|-
 +
| 4
 
| 0
 
| 0
 
| 0
 
| 0
Linia 498: Linia 409:
 
| 10
 
| 10
 
| Czujnik nagłego przyspieszania
 
| Czujnik nagłego przyspieszania
|}
 
 
 
 
Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne oraz grzywnę według swoich potrzeb.&nbsp;
 
 
Jeżeli odczyt danej wartości jest niedostępny w modelu auta klienta, to wartość czujnika będzie wynosić&nbsp;''Nieznany''.<br/>&nbsp;
 
 
= LV-CAN200 =
 
 
{| border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" style="width:500px;"
 
 
|-
 
|-
! scope="col" | Parametr
+
| Skręt, g
! scope="col" | Specyfikacja
+
| Nagłe skręcanie
|-
+
| 0.3
| Zakres napięcia
+
| puste
| DC 9V - 50V<br/>
+
| 10
|-
+
| Czujnik nagłego skręcania
| Temperatura pracy
+
| od -40 °C do +85 °C<br/>
+
|-
+
| Wymiary
+
| 44,6 mm x 33 mm x 19,4 mm<br/>
+
|-
+
| Waga
+
| 55 g
+
 
|}
 
|}
  
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z [mailto:tech@diagomatic.com Działem Technicznym]&nbsp;podając marke, model, rocznik oraz silnik swojego pojazdu. Dodatkowo, otrzymasz instrukcję podłączenia LV-CAN200 do Twojego modelu samochodu oraz numer programu CAN.&nbsp;
 
 
Po podłączeniu LV-CAN200 należy włączyć silnik pojazdu.&nbsp;Ustawienie numeru programu CAN odbywa się&nbsp;za pomocą komend SMS-owych wysłanych na nr telefonu karty SIM zainstalowanej w urządzeniu FM1120:
 
 
''lvcansetprog XXX''
 
 
Gdzie: XXX - numer programu CAN.&nbsp;
 
 
Po wykonaniu tej operacji można odłączyć przewód USB z urządzenia FM1120. Nie wyłączając silnika pojazdu należy podpiąć przewodem USB urządzenie FM1120 do komputera. W&nbsp;programie&nbsp;FM11XX Configurator kliknąć ''Connect'', ''Load'',&nbsp;w zakładce LVCAN wybrać LVCAN200. Następnie można wybrać, które z interesujących parametrów mają być przesyłane do Wialonu. Następnie wybrać ''Save ''i ''Disconnect''. Podłaczyć LV-CAN200 do FM1120.&nbsp;
 
 
[[File:Fm1120k5.PNG|700px|Fm1120k5.PNG]]
 
 
= ALLCAN300 =
 
 
{| border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" style="width:500px;"
 
|-
 
! scope="col" | Parametr
 
! scope="col" | Specyfikacja
 
|-
 
| Zakres napięcia
 
| DC 9V - 50V<br/>
 
|-
 
| Temperatura pracy
 
| od -40 °C do +85 °C<br/>
 
|-
 
| Wymiary
 
| 44,6 mm x 33 mm x 19,4 mm<br/>
 
|-
 
| Waga
 
| 55 g
 
|}
 
 
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z [mailto:tech@diagomatic.com Działem Technicznym]&nbsp;podając marke, model, rocznik oraz silnik swojego pojazdu. Dodatkowo, otrzymasz instrukcję podłączenia ALLCAN300 do Twojego modelu samochodu oraz numer programu CAN.&nbsp;
 
 
Po podłączeniu ALLCAN300 należy włączyć silnik pojazdu.&nbsp;Ustawienie numeru programu CAN odbywa się&nbsp;za pomocą komend SMS-owych wysłanych na nr telefonu karty SIM zainstalowanej w urządzeniu FM1120:
 
 
''lvcansetprog XXX''
 
 
Gdzie: XXX - numer programu CAN.&nbsp;
 
  
Po wykonaniu tej operacji można odłączyć przewód USB z urządzenia FM1120. Nie wyłączając silnika pojazdu należy podpiąć przewodem USB urządzenie FM1120 do komputera. W&nbsp;programie&nbsp;FM11XX Configurator kliknąć ''Connect'', ''Load'',&nbsp;w zakładce LVCAN wybrać ALLCAN300. Następnie można wybrać, które z interesujących parametrów mają być przesyłane do Wialonu. Następnie wybrać ''Save ''i ''Disconnect''. Podłaczyć ALLCAN300 do FM1120.&nbsp;
 
  
[[File:Fm1120k6.PNG|700px|Fm1120k5.PNG]]
+
Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne przeciążenia oraz grzywnę według swoich potrzeb.&nbsp;<br/>&nbsp;
[[Category:Urządzenia]] [[Category:Akcesoria]]
+
[[Category:Przyszłe urządzenia]] [[Category:Trip Assistance]]

Aktualna wersja na dzień 11:27, 20 sty 2017

Teltonika FMB920

Teltonika FMB920

Nadajnik nowej generacji GSM/GPS o niewielkich wymiarach zewnętrznych i zaawansowanych możliwościach technicznych. Wbudowany moduł Bluetooth 3.0, karta SD i wewnętrzna bateria. Wykrywanie wypadków i funkcja antykradzieżowa. Układ w pełni przystosowany do realizacji pakietów usług Trip Assistance oferowanych przez Diagomatic.

Funkcje urządzenia

  • urządzenie przygotowane do usługi Trip Assistance Diagomatic
    • możliwość podłączenia zestawu głośnomówiącego
    • zastosowanie tego urządzenia umożliwia natychmiastową reakcję naszego call center w przypadku kradzieży
    • pomoc przy wypadku i stłuczce przez call center Diagomatic
    • podpowiedzi POI, porady eksperta i pomoc techniczna na żądanie klienta
    • wsparcie dla przycisku SOS
  • monitorowanie pracy na biegu jałowym
  • heartbeat
  • slot na kartę microSD
  • bardzo precyzyjny licznik przebiegu
  • monitorowanie napięcia akumulatora
  • FOTA
  • alarm o odłączeniu urządzenia
  • wbudowany akcelerometr monitorujący gwałtowne przyspieszenia i hamowania
  • możliwość podłączenia sondy paliwa
  • wewnętrzne anteny
  • stopień wodoszczelności IP41
  • konfiguracja urządzenia przez Bluetooth
  • wsparcie dla czujników Bluetooth
  • wbudowana bateria

Dane techniczne

Parametr Specyfikacja
Wymiary

79 mm x 43 mm x 12 mm

Waga 55 g (z przewodem)
Sieć GSM/GPRS
Zakres częstotliwości 850/900/1800/1900 MHz
Czułość GPS -162 dBm
Dokładność GPS < 3 m
Czas szukania sygnału GPS

Zimny start 35 s

Ciepły start 25 s

Gorący start 1 s


Zakres napięcia DC 10V - 30V
Bateria Wbudowana - 3,7 V 170 mAh
Temperatura przechowywania od -40 °C do + 70 °C
Temperatura pracy od -25 °C do +55°C

Instalacja karty SIM

Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w czterech miejscach (jedno z nich jest pokazane na zdjęciu)
Otwieranie obudowy















Podczas transportu w urządzeniu FMB920 odłączana jest bateria. Aby ją podłączyć płaskim narzędziem podważ baterię i wyjmij ją. Podłącz kostkę baterii do miejsca pokazanego na zdjęciu. Kierunek i sposób montażu karty SIM pokazuje strzałka.
Podłączenie kostki















Następnie należy urządzenie starannie złożyć. Nadajnik jest gotowy do konfiguracji i montażu. 

Konfiguracja urządzenia

Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM11XX Configurator.

  1. Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny VCC+ i VCC-.
  2. Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
  3. Ze strony http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1120.zip pobrać pakiet konfiguracyjny. 
  4. Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM11XX konfigurator jako administrator.
  5. Kliknąć Connect, a następnie Load.
  6. Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).

Fm1000 conf2.png

Fm1000 conf3.png

Dodatkowo, w zakładce Operator List w Home Operator Code należy wpisać 26003. 

Fm1000 conf4.png

Fm1000 conf5.png


  1. W zakładce IOmożna zaznaczyć interesujące nas dane do przesyłania do Wialonu.
  2. Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Uwaga! Aby skonfigurować urządzenie możesz skorzystać też z gotowego pliku FM1120_config.xml z paczki konfiguracyjnej. Aby to zrobić wykonaj kroki 1 - 5, a następnie wybierz Load from File, wybierz plik FM1120_config.xml, kliknij Save, a następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Instrukcja podłączenia

Podłączenie FMB920 (kliknij, aby powiększyć)
























PIN Kolor przewodu Podłączane do
VCC+ Czerwony Zasilanie +
GND Czarny Zasilanie -
DIN1 Żółty Wykrywanie zapłonu, Przycisk SOS, Czujnik otwarcia drzwi
AIN1 Szary Sonda paliwa, Wskaźnik paliwa
DOUT1 Biały LED/Brzęczyk, Przekaźnik do odcięcia zapłonu

Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu

Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik zapłonu:

  • Typ czujnika: Czujnik zapłonu
  • System miar: Włącz/Wyłącz
  • Parametr: io_239

Akcelerometr - w jego przypadku zastosowano przelicznik *10, który należy uwzględnić:

  • Typ czujnika: Akcelerometr
  • System miar: g
  • Parametr: io_254/const10
Nazwa Typ czujnika Jednostka Przelicznik Parametr
Czujnik zapłonu Czujnik zapłonu - - io_239
Analogowe wejście 1 Czujnik niestandardowy mV x1 io_9
Napięcie źródła zasilania Czujnik napięcia V x1 pwr_ext
Przebieg Odometr z urządzenia m x1 io_199
Czujnik nagłego hamowania Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 io_253
Czujnik nagłego przyspieszania Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 io_253
Czujnik nagłego skręcania Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 io_253
Akcelerometr Akcelerometr g x10 io_254


Dodatkowo, w przypadku czujnika nagłego hamowania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:

X a b
0 0 0
2 0 1
3 0 0

W przypadku czujnika nagłego przyspieszania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:

X a b
0 0 0
1 0 1
2 0 0

W przypadku czujnika nagłego skręcania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:

X a b
0 0 0
3 0 1
4 0 0

Następnie, należy zapisać wszystkie wartości i jeszcze raz wejśc we właściwości obiektu. W zakładce Jazda Eko należy dodać następujące kryteria:

Kryterium Nazwa Min wartość Maks wartość Grzywna Weryfikator
Hamowanie, g Nagłe hamowanie 0.3 puste
10 Czujnik nagłego hamowania
Przyspieszenie, g Nagłe przyspieszenie 0.3 puste
10 Czujnik nagłego przyspieszania
Skręt, g Nagłe skręcanie 0.3 puste 10 Czujnik nagłego skręcania


Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne przeciążenia oraz grzywnę według swoich potrzeb.