Teltonika FMB920

Z Dokumentacja
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Teltonika FMB920

Teltonika FMB920

Nadajnik nowej generacji GSM/GPS o niewielkich wymiarach zewnętrznych i zaawansowanych możliwościach technicznych. Wbudowany moduł Bluetooth 3.0, karta SD i wewnętrzna bateria. Wykrywanie wypadków i funkcja antykradzieżowa. Układ w pełni przystosowany do realizacji pakietów usług Trip Assistance oferowanych przez Diagomatic.

Funkcje urządzenia

  • urządzenie przygotowane do usługi Trip Assistance Diagomatic
    • możliwość podłączenia zestawu głośnomówiącego
    • zastosowanie tego urządzenia umożliwia natychmiastową reakcję naszego call center w przypadku kradzieży
    • pomoc przy wypadku i stłuczce przez call center Diagomatic
    • podpowiedzi POI, porady eksperta i pomoc techniczna na żądanie klienta
    • wsparcie dla przycisku SOS
  • monitorowanie pracy na biegu jałowym
  • heartbeat
  • slot na kartę microSD
  • bardzo precyzyjny licznik przebiegu
  • monitorowanie napięcia akumulatora
  • FOTA
  • alarm o odłączeniu urządzenia
  • wbudowany akcelerometr monitorujący gwałtowne przyspieszenia i hamowania
  • możliwość podłączenia sondy paliwa
  • wewnętrzne anteny
  • stopień wodoszczelności IP41
  • konfiguracja urządzenia przez Bluetooth
  • wsparcie dla czujników Bluetooth
  • wbudowana bateria

Dane techniczne

Parametr Specyfikacja
Wymiary

79 mm x 43 mm x 12 mm

Waga 55 g (z przewodem)
Sieć GSM/GPRS
Zakres częstotliwości 850/900/1800/1900 MHz
Czułość GPS -162 dBm
Dokładność GPS < 3 m
Czas szukania sygnału GPS

Zimny start 35 s

Ciepły start 25 s

Gorący start 1 s


Zakres napięcia DC 10V - 30V
Bateria Wbudowana - 3,7 V 170 mAh
Temperatura przechowywania od -40 °C do + 70 °C
Temperatura pracy od -25 °C do +55°C

Instalacja karty SIM

Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w czterech miejscach (jedno z nich jest pokazane na zdjęciu)
Otwieranie obudowy















Podczas transportu w urządzeniu FMB920 odłączana jest bateria. Aby ją podłączyć płaskim narzędziem podważ baterię i wyjmij ją. Podłącz kostkę baterii do miejsca pokazanego na zdjęciu. Kierunek i sposób montażu karty SIM pokazuje strzałka.
Podłączenie kostki















Następnie należy urządzenie starannie złożyć. Nadajnik jest gotowy do konfiguracji i montażu. 

Konfiguracja urządzenia

Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM11XX Configurator.

  1. Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny VCC+ i VCC-.
  2. Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
  3. Ze strony http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1120.zip pobrać pakiet konfiguracyjny. 
  4. Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM11XX konfigurator jako administrator.
  5. Kliknąć Connect, a następnie Load.
  6. Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).

Fm1000 conf2.png

Fm1000 conf3.png

Dodatkowo, w zakładce Operator List w Home Operator Code należy wpisać 26003. 

Fm1000 conf4.png

Fm1000 conf5.png


  1. W zakładce IOmożna zaznaczyć interesujące nas dane do przesyłania do Wialonu.
  2. Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Uwaga! Aby skonfigurować urządzenie możesz skorzystać też z gotowego pliku FM1120_config.xml z paczki konfiguracyjnej. Aby to zrobić wykonaj kroki 1 - 5, a następnie wybierz Load from File, wybierz plik FM1120_config.xml, kliknij Save, a następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Instrukcja podłączenia

Podłączenie FMB920 (kliknij, aby powiększyć)
























PIN Kolor przewodu Podłączane do
VCC+ Czerwony Zasilanie +
GND Czarny Zasilanie -
DIN1 Żółty Wykrywanie zapłonu, Przycisk SOS, Czujnik otwarcia drzwi
AIN1 Szary Sonda paliwa, Wskaźnik paliwa
DOUT1 Biały LED/Brzęczyk, Przekaźnik do odcięcia zapłonu

Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu

Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik zapłonu:

  • Typ czujnika: Czujnik zapłonu
  • System miar: Włącz/Wyłącz
  • Parametr: io_239

Akcelerometr - w jego przypadku zastosowano przelicznik *10, który należy uwzględnić:

  • Typ czujnika: Akcelerometr
  • System miar: g
  • Parametr: io_254/const10
Nazwa Typ czujnika Jednostka Przelicznik Parametr
Czujnik zapłonu Czujnik zapłonu - - io_239
Analogowe wejście 1 Czujnik niestandardowy mV x1 io_9
Napięcie źródła zasilania Czujnik napięcia V x1 pwr_ext
Przebieg Odometr z urządzenia m x1 io_199
Czujnik nagłego hamowania Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 io_253
Czujnik nagłego przyspieszania Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 io_253
Czujnik nagłego skręcania Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 io_253
Akcelerometr Akcelerometr g x10 io_254


Dodatkowo, w przypadku czujnika nagłego hamowania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:

X a b
0 0 0
2 0 1
3 0 0

W przypadku czujnika nagłego przyspieszania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:

X a b
0 0 0
1 0 1
2 0 0

W przypadku czujnika nagłego skręcania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:

X a b
0 0 0
3 0 1
4 0 0

Następnie, należy zapisać wszystkie wartości i jeszcze raz wejśc we właściwości obiektu. W zakładce Jazda Eko należy dodać następujące kryteria:

Kryterium Nazwa Min wartość Maks wartość Grzywna Weryfikator
Hamowanie, g Nagłe hamowanie 0.3 puste
10 Czujnik nagłego hamowania
Przyspieszenie, g Nagłe przyspieszenie 0.3 puste
10 Czujnik nagłego przyspieszania
Skręt, g Nagłe skręcanie 0.3 puste 10 Czujnik nagłego skręcania


Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne przeciążenia oraz grzywnę według swoich potrzeb.