Teltonika FM1000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dokumentacja
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 131: Linia 131:
 
*Parametr: param5
 
*Parametr: param5
  
Dla Czujnika przepływu powietrza:
+
Dla Czujnika przepływu powietrza (w jego przypadku zastosowano przelicznik, który należy uwzględnić w tablicy obliczeń:
  
 
*Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
 
*Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
Linia 146: Linia 146:
 
! width="69" scope="col" | Jednostka
 
! width="69" scope="col" | Jednostka
 
! width="73" scope="col" | Przelicznik
 
! width="73" scope="col" | Przelicznik
! width="47" scope="col" | param ID
+
! width="47" scope="col" | Parametr
 +
|-
 +
| height="20" | Czujnik zapłonu
 +
| Czujnik zapłonu
 +
| <br/>
 +
| <br/>
 +
| <br/>
 +
| <br/>
 +
| in1
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Ilość błędów DTC
 
| height="20" | Ilość błędów DTC
Linia 154: Linia 162:
 
| &nbsp;
 
| &nbsp;
 
| x1
 
| x1
| 90
+
| param90
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Obciążenie silnika
 
| height="20" | Obciążenie silnika
Linia 162: Linia 170:
 
| &nbsp;%
 
| &nbsp;%
 
| x1
 
| x1
| 91
+
| param91
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Temperatura płynu chłodzącego
 
| height="20" | Temperatura płynu chłodzącego
Linia 170: Linia 178:
 
| C
 
| C
 
| x1
 
| x1
| 5
+
| param5
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa
 
| height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa
Linia 178: Linia 186:
 
| &nbsp;%
 
| &nbsp;%
 
| x1
 
| x1
| 92
+
| param92
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Ciśnienie paliwa
 
| height="20" | Ciśnienie paliwa
Linia 186: Linia 194:
 
| kPa
 
| kPa
 
| x1
 
| x1
| 93
+
| param93
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza
 
| height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza
Linia 194: Linia 202:
 
| kPa
 
| kPa
 
| x1
 
| x1
| 94
+
| param94
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Obroty silnika
 
| height="20" | Obroty silnika
Linia 202: Linia 210:
 
| RPM
 
| RPM
 
| x1
 
| x1
| 6
+
| param6
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Prędkość pojazdu
 
| height="20" | Prędkość pojazdu
Linia 210: Linia 218:
 
| km/h
 
| km/h
 
| x1
 
| x1
| 8
+
| param8
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Wyprzedzenie czasowe
 
| height="20" | Wyprzedzenie czasowe
Linia 218: Linia 226:
 
| O
 
| O
 
| x1
 
| x1
| 95
+
| param95
 
|-
 
|-
 
| height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie
 
| height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie
Linia 226: Linia 234:
 
| width="69" | C
 
| width="69" | C
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
| width="47" | 96
+
| width="47" | param96
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Przepływ powietrza
 
| height="20" | Przepływ powietrza
Linia 234: Linia 242:
 
| g/sec
 
| g/sec
 
| x0,01
 
| x0,01
| 97
+
| param97
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Pozycja pedału gazu
 
| height="20" | Pozycja pedału gazu
Linia 242: Linia 250:
 
| &nbsp;%
 
| &nbsp;%
 
| x1
 
| x1
| 7
+
| param7
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Czas od włączenia silnika
 
| height="20" | Czas od włączenia silnika
Linia 250: Linia 258:
 
| sec
 
| sec
 
| x1
 
| x1
| 98
+
| param98
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Dystans przejechany z błędem
 
| height="20" | Dystans przejechany z błędem
Linia 258: Linia 266:
 
| km
 
| km
 
| x1
 
| x1
| 10
+
| param10
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Względne cisnienie paliwa
 
| height="20" | Względne cisnienie paliwa
Linia 266: Linia 274:
 
| kPa
 
| kPa
 
| x0,1
 
| x0,1
| 99
+
| param99
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa
 
| height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa
Linia 274: Linia 282:
 
| kPa
 
| kPa
 
| x0,1
 
| x0,1
| 100
+
| param100
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Status EGR
 
| height="20" | Status EGR
Linia 282: Linia 290:
 
| &nbsp;%
 
| &nbsp;%
 
| x1
 
| x1
| 101
+
| param101
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Błąd EGR
 
| height="20" | Błąd EGR
Linia 290: Linia 298:
 
| &nbsp;%
 
| &nbsp;%
 
| x1
 
| x1
| 102
+
| param102
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Poziom paliwa
 
| height="20" | Poziom paliwa
Linia 298: Linia 306:
 
| &nbsp;%
 
| &nbsp;%
 
| x1
 
| x1
| 9
+
| param9
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów
 
| height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów
Linia 306: Linia 314:
 
| km
 
| km
 
| x1
 
| x1
| 11
+
| param11
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Ciśnienie barometryczne
 
| height="20" | Ciśnienie barometryczne
Linia 314: Linia 322:
 
| kPa
 
| kPa
 
| x1
 
| x1
| 103
+
| param103
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Napięcie zasilania modułu&nbsp;
 
| height="20" | Napięcie zasilania modułu&nbsp;
Linia 322: Linia 330:
 
| mV
 
| mV
 
| x1
 
| x1
| 104
+
| param104
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika
 
| height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika
Linia 330: Linia 338:
 
| &nbsp;%
 
| &nbsp;%
 
| x1
 
| x1
| 105
+
| param105
 
|-
 
|-
 
| height="20" width="267" | Temperatura otoczenia
 
| height="20" width="267" | Temperatura otoczenia
Linia 338: Linia 346:
 
| width="69" | C
 
| width="69" | C
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
| width="47" | 106
+
| width="47" | param106
 
|-
 
|-
 
| height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu
 
| height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu
Linia 346: Linia 354:
 
| width="69" | min
 
| width="69" | min
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
| width="47" | 107
+
| width="47" | param107
 
|-
 
|-
 
| height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów
 
| height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów
Linia 354: Linia 362:
 
| width="69" | min
 
| width="69" | min
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
| width="47" | 108
+
| width="47" | param108
 
|-
 
|-
 
| height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa
 
| height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa
Linia 362: Linia 370:
 
| width="69" | kPa
 
| width="69" | kPa
 
| width="73" | x10
 
| width="73" | x10
| width="47" | 109
+
| width="47" | param109
 
|-
 
|-
 
| height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym
 
| height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym
Linia 370: Linia 378:
 
| width="69" | &nbsp;%
 
| width="69" | &nbsp;%
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
| width="47" | 110
+
| width="47" | param110
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Temperatura oleju
 
| height="20" | Temperatura oleju
Linia 378: Linia 386:
 
| C
 
| C
 
| x1
 
| x1
| width="47" | 111
+
| width="47" | param111
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Czas wtrysku paliwa
 
| height="20" | Czas wtrysku paliwa
Linia 386: Linia 394:
 
| O
 
| O
 
| x0,01
 
| x0,01
| width="47" | 112
+
| width="47" | param112
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Chwilowe zużycie paliwa
 
| height="20" | Chwilowe zużycie paliwa
Linia 394: Linia 402:
 
| l/100 km
 
| l/100 km
 
| x0,01
 
| x0,01
| width="47" | 113
+
| width="47" | param113
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Średnie spalanie paliwa
 
| height="20" | Średnie spalanie paliwa
Linia 402: Linia 410:
 
| l/100 km
 
| l/100 km
 
| x0,01
 
| x0,01
| width="47" | 114
+
| width="47" | param114
 
|}
 
|}
  
 
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z [mailto:tech@diagomatic.com Działem Technicznym].
 
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z [mailto:tech@diagomatic.com Działem Technicznym].
 
[[Category:Urządzenia]]
 
[[Category:Urządzenia]]

Wersja z 14:34, 31 sie 2016

Teltonika FM1000
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.

Funkcje urządzenia

  • Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
  • Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu
    • Napięcie akumulatora
    • Licznik przebiegu w urządzeniu
    • Czas, który upłynął od skasowania błędu
    • Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
    • Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
    • Czujnik podłączenia urządzenia
    • Temperatura płynu chłodniczego
    • Obroty silnika
    • Pozycja pedału gazu
    • Ilość błędów DTC
    • Obciążenie silnika
    • Temperatura zasysanego powietrza do silnika
    • Ciśnienie układu dolotowego
    • Czujnik zapłonu
    • Czas od włączenia silnika
    • Średnie spalanie
    • Poziom paliwa
    • Przepływ powietrza
    • Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
    • Przejechany dystans z błędem
    • Temperatura otoczenia
    • Jednostkowe zużycie paliwa
    • Chwilowe zużycie paliwa
    • Ciśnienie paliwa
  • Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
  • Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
  • Wykrywanie wypadku
  • Wykrywanie zgłuszania

Dane techniczne

Parametr Specyfikacja
Wymiary 67 mm x 49,6 mm x 25 mm
Waga 65 g
Sieć GSM/GPRS
Zakres częstotliwości 850/900/1800/1900 MHz
Czułość GPS -161dBm
Dokładność GPS 2 m
Czas szukania sygnału GPS

Zimny start 35 s

Ciepły start 25 s

Gorący start 2 s

Zakres napięcia DC 10 ~ 16V
Bateria Wbudowana - 3.7 V 170 mAh
Temperatura przechowywania od -40 °C do +70 °C
Temperatura pracy od -25 °C do +55 °C

Instalacja karty SIM

Fm1000 inst.jpg

Fm1000 inst2.jpg

Fm1000 inst3.jpg

Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.

Konfiguracja urządzenia

Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.

  1. Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.

Fm1000 conf.jpg

  1. Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
  2. Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
  3. Kliknąć Connect, a następnie Load.
  4. Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).

Fm1000 conf2.png

Fm1000 conf3.png

Fm1000 conf4.png

Fm1000 conf5.png

Fm1000 conf6.png

  1. W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
  2. Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Podłączenie urządzenia w pojeździe

Podłączenie odbywa się poprzez instalację nadajnika w złączu diagnostycznym OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj

Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu

Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z temperaturą płynu chłodniczego:

  • Typ czujnika: Czujnik temperatury
  • System miar: Metryczny
  • Parametr: param5

Dla Czujnika przepływu powietrza (w jego przypadku zastosowano przelicznik, który należy uwzględnić w tablicy obliczeń:

  • Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
  • System miar: g/sec
  • Parametr: param97
  • W zakładce tablica obliczeń: X: 1000, a: 0.01, b: 0
Nazwa Typ czujnika Min Max Jednostka Przelicznik Parametr
Czujnik zapłonu Czujnik zapłonu



in1
Ilość błędów DTC Czujnik niestandardowy 0 255   x1 param90
Obciążenie silnika Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param91
Temperatura płynu chłodzącego Czujnik temperatury -40 215 C x1 param5
Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa Czujnik niestandardowy
-100 99  % x1 param92
Ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 765 kPa x1 param93
Ciśnienie dolotu powietrza Czujnik niestandardowy
0 255 kPa x1 param94
Obroty silnika Czujnik obrotów silnika 0 16383 RPM x1 param6
Prędkość pojazdu Czujnik niestandardowy
0 255 km/h x1 param8
Wyprzedzenie czasowe Czujnik niestandardowy
-64 63 O x1 param95
Temperatura powietrza na dolocie Czujnik temperatury -40 215 C x1 param96
Przepływ powietrza Czujnik niestandardowy
0 65535 g/sec x0,01 param97
Pozycja pedału gazu Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param7
Czas od włączenia silnika Czujnik niestandardowy
0 65535 sec x1 param98
Dystans przejechany z błędem Czujnik niestandardowy
0 65535 km x1 param10
Względne cisnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 51772 kPa x0,1 param99
Bezpośrednie ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 kPa x0,1 param100
Status EGR Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param101
Błąd EGR Czujnik niestandardowy
-100 99  % x1 param102
Poziom paliwa Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param9
Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów Czujnik niestandardowy
0 65535 km x1 param11
Ciśnienie barometryczne Czujnik niestandardowy
0 255 kPa x1 param103
Napięcie zasilania modułu  Czujnik napięcia 0 65535 mV x1 param104
Masa powietrza na jeden cykl silnika Czujnik niestandardowy
0 25700  % x1 param105
Temperatura otoczenia Czujnik temperatury -40 215 C x1 param106
Czas od zapalenia się błędu Czujnik niestandardowy
0 65535 min x1 param107
Czas od wyczyszczenia błędów Czujnik niestandardowy
0 65535 min x1 param108
Absolutne ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 kPa x10 param109
Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param110
Temperatura oleju Czujnik temperatury -40 210 C x1 param111
Czas wtrysku paliwa Czujnik niestandardowy
-21000 30199 O x0,01 param112
Chwilowe zużycie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 l/100 km x0,01 param113
Średnie spalanie paliwa Czujnik całkowitego zużycia paliwa 0 65535 l/100 km x0,01 param114

Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z Działem Technicznym.