Teltonika FM1000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dokumentacja
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 405: Linia 405:
 
|}
 
|}
  
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z [[mailto:Tech@diagomatic.com|tech@diagomatic.com]]
+
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z tech@diagomatic.com.
 
[[Category:Urządzenia]]
 
[[Category:Urządzenia]]

Wersja z 14:30, 31 sie 2016

Teltonika FM1000
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.

Funkcje urządzenia

  • Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
  • Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu
    • Napięcie akumulatora
    • Licznik przebiegu w urządzeniu
    • Czas, który upłynął od skasowania błędu
    • Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
    • Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
    • Czujnik podłączenia urządzenia
    • Temperatura płynu chłodniczego
    • Obroty silnika
    • Pozycja pedału gazu
    • Ilość błędów DTC
    • Obciążenie silnika
    • Temperatura zasysanego powietrza do silnika
    • Ciśnienie układu dolotowego
    • Czujnik zapłonu
    • Czas od włączenia silnika
    • Średnie spalanie
    • Poziom paliwa
    • Przepływ powietrza
    • Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
    • Przejechany dystans z błędem
    • Temperatura otoczenia
    • Jednostkowe zużycie paliwa
    • Chwilowe zużycie paliwa
    • Ciśnienie paliwa
  • Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
  • Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
  • Wykrywanie wypadku
  • Wykrywanie zgłuszania

Dane techniczne

Parametr Specyfikacja
Wymiary 67 mm x 49,6 mm x 25 mm
Waga 65 g
Sieć GSM/GPRS
Zakres częstotliwości 850/900/1800/1900 MHz
Czułość GPS -161dBm
Dokładność GPS 2 m
Czas szukania sygnału GPS

Zimny start 35 s

Ciepły start 25 s

Gorący start 2 s

Zakres napięcia DC 10 ~ 16V
Bateria Wbudowana - 3.7 V 170 mAh
Temperatura przechowywania od -40 °C do +70 °C
Temperatura pracy od -25 °C do +55 °C

Instalacja karty SIM

Fm1000 inst.jpg

Fm1000 inst2.jpg

Fm1000 inst3.jpg

Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.

Konfiguracja urządzenia

Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.

  1. Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.

Fm1000 conf.jpg

  1. Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
  2. Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
  3. Kliknąć Connect, a następnie Load.
  4. Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).

Fm1000 conf2.png

Fm1000 conf3.png

Fm1000 conf4.png

Fm1000 conf5.png

Fm1000 conf6.png

  1. W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
  2. Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Podłączenie urządzenia w pojeździe

Podłączenie odbywa się poprzez instalację nadajnika w złączu diagnostycznym OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj

Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu

Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z temperaturą płynu chłodniczego:

  • Typ czujnika: Czujnik temperatury
  • System miar: Metryczny
  • Parametr: param5

Dla Czujnika przepływu powietrza:

  • Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
  • System miar: g/sec
  • Parametr: param97
  • W zakładce tablica obliczeń: X: 1000, a: 0.01, b: 0
Nazwa Typ czujnika Min Max Jednostka Przelicznik param ID
Ilość błędów DTC Czujnik niestandardowy 0 255   x1 90
Obciążenie silnika Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 91
Temperatura płynu chłodzącego Czujnik temperatury -40 215 C x1 5
Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa Czujnik niestandardowy
-100 99  % x1 92
Ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 765 kPa x1 93
Ciśnienie dolotu powietrza Czujnik niestandardowy
0 255 kPa x1 94
Obroty silnika Czujnik obrotów silnika 0 16383 RPM x1 6
Prędkość pojazdu Czujnik niestandardowy
0 255 km/h x1 8
Wyprzedzenie czasowe Czujnik niestandardowy
-64 63 O x1 95
Temperatura powietrza na dolocie Czujnik temperatury -40 215 C x1 96
Przepływ powietrza Czujnik niestandardowy
0 65535 g/sec x0,01 97
Pozycja pedału gazu Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 7
Czas od włączenia silnika Czujnik niestandardowy
0 65535 sec x1 98
Dystans przejechany z błędem Czujnik niestandardowy
0 65535 km x1 10
Względne cisnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 51772 kPa x0,1 99
Bezpośrednie ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 kPa x0,1 100
Status EGR Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 101
Błąd EGR Czujnik niestandardowy
-100 99  % x1 102
Poziom paliwa Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 9
Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów Czujnik niestandardowy
0 65535 km x1 11
Ciśnienie barometryczne Czujnik niestandardowy
0 255 kPa x1 103
Napięcie zasilania modułu  Czujnik napięcia 0 65535 mV x1 104
Masa powietrza na jeden cykl silnika Czujnik niestandardowy
0 25700  % x1 105
Temperatura otoczenia Czujnik temperatury -40 215 C x1 106
Czas od zapalenia się błędu Czujnik niestandardowy
0 65535 min x1 107
Czas od wyczyszczenia błędów Czujnik niestandardowy
0 65535 min x1 108
Absolutne ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 kPa x10 109
Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 110
Temperatura oleju Czujnik temperatury -40 210 C x1 111
Czas wtrysku paliwa Czujnik niestandardowy
-21000 30199 O x0,01 112
Chwilowe zużycie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 l/100 km x0,01 113
Średnie spalanie paliwa Czujnik całkowitego zużycia paliwa 0 65535 l/100 km x0,01 114

Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z tech@diagomatic.com.