Teltonika FM1000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dokumentacja
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 127: Linia 127:
 
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. ,
 
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. ,
  
{| border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="601" align="left" style="width:800px;"
+
{| border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" style="width:800px;"
|- height="20"
+
|-
 
! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa
 
! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa
 
! width="46" scope="col" | Min
 
! width="46" scope="col" | Min
Linia 136: Linia 136:
 
! width="73" scope="col" | Przelicznik
 
! width="73" scope="col" | Przelicznik
 
! width="47" scope="col" | AVL ID
 
! width="47" scope="col" | AVL ID
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Ilość błędów DTC
 
| height="20" | Ilość błędów DTC
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 144: Linia 144:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 90
 
| align="right" | 90
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Obciążenie silnika
 
| height="20" | Obciążenie silnika
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 100
 
| align="right" | 100
| %
+
|  %
 
| 1B
 
| 1B
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 91
 
| align="right" | 91
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Temperatura płynu chłodzącego
 
| height="20" | Temperatura płynu chłodzącego
 
| align="right" | -40
 
| align="right" | -40
Linia 160: Linia 160:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 5
 
| align="right" | 5
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa
 
| height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa
 
| align="right" | -100
 
| align="right" | -100
 
| align="right" | 99
 
| align="right" | 99
| %
+
|  %
 
| 1B
 
| 1B
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 92
 
| align="right" | 92
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Ciśnienie paliwa
 
| height="20" | Ciśnienie paliwa
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 176: Linia 176:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 93
 
| align="right" | 93
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza
 
| height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 184: Linia 184:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 94
 
| align="right" | 94
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Obroty silnika
 
| height="20" | Obroty silnika
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 192: Linia 192:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 6
 
| align="right" | 6
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Prędkość pojazdu
 
| height="20" | Prędkość pojazdu
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 200: Linia 200:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 8
 
| align="right" | 8
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Wyprzedzenie czasowe
 
| height="20" | Wyprzedzenie czasowe
 
| align="right" | -64
 
| align="right" | -64
Linia 208: Linia 208:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 95
 
| align="right" | 95
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie
 
| height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie
 
| align="right" width="46" | -40
 
| align="right" width="46" | -40
Linia 216: Linia 216:
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
 
| align="right" width="47" | 96
 
| align="right" width="47" | 96
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Przepływ powietrza
 
| height="20" | Przepływ powietrza
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 224: Linia 224:
 
| x0,01
 
| x0,01
 
| align="right" | 97
 
| align="right" | 97
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Pozycja pedału gazu
 
| height="20" | Pozycja pedału gazu
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 100
 
| align="right" | 100
| %
+
|  %
 
| 1B
 
| 1B
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 7
 
| align="right" | 7
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Czas od włączenia silnika
 
| height="20" | Czas od włączenia silnika
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 240: Linia 240:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 98
 
| align="right" | 98
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Dystans przejechany z błędem
 
| height="20" | Dystans przejechany z błędem
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 248: Linia 248:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 10
 
| align="right" | 10
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Względne cisnienie paliwa
 
| height="20" | Względne cisnienie paliwa
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 256: Linia 256:
 
| x0,1
 
| x0,1
 
| align="right" | 99
 
| align="right" | 99
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa
 
| height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 264: Linia 264:
 
| x0,1
 
| x0,1
 
| align="right" | 100
 
| align="right" | 100
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Status EGR
 
| height="20" | Status EGR
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 100
 
| align="right" | 100
| %
+
|  %
 
| 1B
 
| 1B
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 101
 
| align="right" | 101
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Błąd EGR
 
| height="20" | Błąd EGR
 
| align="right" | -100
 
| align="right" | -100
 
| align="right" | 99
 
| align="right" | 99
| %
+
|  %
 
| 1B
 
| 1B
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 102
 
| align="right" | 102
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Poziom paliwa
 
| height="20" | Poziom paliwa
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 100
 
| align="right" | 100
| %
+
|  %
 
| 1B
 
| 1B
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 9
 
| align="right" | 9
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów
 
| height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 296: Linia 296:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 11
 
| align="right" | 11
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Ciśnienie barometryczne
 
| height="20" | Ciśnienie barometryczne
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 304: Linia 304:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 103
 
| align="right" | 103
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Napięcie zasilania modułu 
 
| height="20" | Napięcie zasilania modułu 
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 312: Linia 312:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 104
 
| align="right" | 104
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika
 
| height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 25700
 
| align="right" | 25700
| %
+
|  %
 
| 2B
 
| 2B
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" | 105
 
| align="right" | 105
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" width="267" | Temperatura otoczenia
 
| height="20" width="267" | Temperatura otoczenia
 
| align="right" width="46" | -40
 
| align="right" width="46" | -40
Linia 328: Linia 328:
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
 
| align="right" width="47" | 106
 
| align="right" width="47" | 106
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu
 
| height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu
 
| align="right" width="46" | 0
 
| align="right" width="46" | 0
Linia 336: Linia 336:
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
 
| align="right" width="47" | 107
 
| align="right" width="47" | 107
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów
 
| height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów
 
| align="right" width="46" | 0
 
| align="right" width="46" | 0
Linia 344: Linia 344:
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
 
| align="right" width="47" | 108
 
| align="right" width="47" | 108
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa
 
| height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa
 
| align="right" width="46" | 0
 
| align="right" width="46" | 0
Linia 352: Linia 352:
 
| width="73" | x10
 
| width="73" | x10
 
| align="right" width="47" | 109
 
| align="right" width="47" | 109
|- height="34"
+
|-
 
| height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym
 
| height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym
 
| align="right" width="46" | 0
 
| align="right" width="46" | 0
 
| align="right" width="42" | 100
 
| align="right" width="42" | 100
| width="69" | %
+
| width="69" |  %
 
| width="57" | 1B
 
| width="57" | 1B
 
| width="73" | x1
 
| width="73" | x1
 
| align="right" width="47" | 110
 
| align="right" width="47" | 110
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Temperatura oleju
 
| height="20" | Temperatura oleju
 
| align="right" | -40
 
| align="right" | -40
Linia 368: Linia 368:
 
| x1
 
| x1
 
| align="right" width="47" | 111
 
| align="right" width="47" | 111
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Czas wtrysku paliwa
 
| height="20" | Czas wtrysku paliwa
 
| align="right" | -21000
 
| align="right" | -21000
Linia 376: Linia 376:
 
| x0,01
 
| x0,01
 
| align="right" width="47" | 112
 
| align="right" width="47" | 112
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Chwilowe zużycie paliwa
 
| height="20" | Chwilowe zużycie paliwa
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 384: Linia 384:
 
| x0,01
 
| x0,01
 
| align="right" width="47" | 113
 
| align="right" width="47" | 113
|- height="20"
+
|-
 
| height="20" | Średnie spalanie paliwa
 
| height="20" | Średnie spalanie paliwa
 
| align="right" | 0
 
| align="right" | 0
Linia 393: Linia 393:
 
| align="right" width="47" | 114
 
| align="right" width="47" | 114
 
|}
 
|}
 
 
 
[[Category:Urządzenia]]
 
[[Category:Urządzenia]]

Wersja z 14:12, 31 sie 2016

Teltonika FM1000
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.

Funkcje urządzenia

  • Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
  • Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu
    • Napięcie akumulatora
    • Licznik przebiegu w urządzeniu
    • Czas, który upłynął od skasowania błędu
    • Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
    • Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
    • Czujnik podłączenia urządzenia
    • Temperatura płynu chłodniczego
    • Obroty silnika
    • Pozycja pedału gazu
    • Ilość błędów DTC
    • Obciążenie silnika
    • Temperatura zasysanego powietrza do silnika
    • Ciśnienie układu dolotowego
    • Czujnik zapłonu
    • Czas od włączenia silnika
    • Średnie spalanie
    • Poziom paliwa
    • Przepływ powietrza
    • Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
    • Przejechany dystans z błędem
    • Temperatura otoczenia
    • Jednostkowe zużycie paliwa
    • Chwilowe zużycie paliwa
    • Ciśnienie paliwa
  • Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
  • Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
  • Wykrywanie wypadku
  • Wykrywanie zgłuszania

Dane techniczne

Parametr Specyfikacja
Wymiary 67 mm x 49,6 mm x 25 mm
Waga 65 g
Sieć GSM/GPRS
Zakres częstotliwości 850/900/1800/1900 MHz
Czułość GPS -161dBm
Dokładność GPS 2 m
Czas szukania sygnału GPS

Zimny start 35 s

Ciepły start 25 s

Gorący start 2 s

Zakres napięcia DC 10 ~ 16V
Bateria Wbudowana - 3.7 V 170 mAh
Temperatura przechowywania od -40 °C do +70 °C
Temperatura pracy od -25 °C do +55 °C

Instalacja karty SIM

Fm1000 inst.jpg

Fm1000 inst2.jpg

Fm1000 inst3.jpg

Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.

Konfiguracja urządzenia

Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.

  1. Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.

Fm1000 conf.jpg

  1. Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
  2. Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
  3. Kliknąć Connect, a następnie Load.
  4. Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).

Fm1000 conf2.png

Fm1000 conf3.png

Fm1000 conf4.png

Fm1000 conf5.png

Fm1000 conf6.png

  1. W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
  2. Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Podłączenie urządzenia w pojeździe

Podłączenie odbywa się poprzez instalację nadajnika w złączu diagnostycznym OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj

Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu

Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. ,

Nazwa Min Max Jednostka Rozmiar Przelicznik AVL ID
Ilość błędów DTC 0 255   1B x1 90
Obciążenie silnika 0 100  % 1B x1 91
Temperatura płynu chłodzącego -40 215 C 1B x1 5
Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa -100 99  % 1B x1 92
Ciśnienie paliwa 0 765 kPa 2B x1 93
Ciśnienie dolotu powietrza 0 255 kPa 1B x1 94
Obroty silnika 0 16383 RPM 2B x1 6
Prędkość pojazdu 0 255 km/h 1B x1 8
Wyprzedzenie czasowe -64 63 O 1B x1 95
Temperatura powietrza na dolocie -40 215 C 1B x1 96
Przepływ powietrza 0 65535 g/sec 2B x0,01 97
Pozycja pedału gazu 0 100  % 1B x1 7
Czas od włączenia silnika 0 65535 sec 2B x1 98
Dystans przejechany z błędem 0 65535 km 2B x1 10
Względne cisnienie paliwa 0 51772 kPa 2B x0,1 99
Bezpośrednie ciśnienie paliwa 0 65535 kPa 2B x0,1 100
Status EGR 0 100  % 1B x1 101
Błąd EGR -100 99  % 1B x1 102
Poziom paliwa 0 100  % 1B x1 9
Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów 0 65535 km 2B x1 11
Ciśnienie barometryczne 0 255 kPa 1B x1 103
Napięcie zasilania modułu  0 65535 mV 2B x1 104
Masa powietrza na jeden cykl silnika 0 25700  % 2B x1 105
Temperatura otoczenia -40 215 C 1B x1 106
Czas od zapalenia się błędu 0 65535 min 2B x1 107
Czas od wyczyszczenia błędów 0 65535 min 2b x1 108
Absolutne ciśnienie paliwa 0 65535 kPa 2B x10 109
Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym 0 100  % 1B x1 110
Temperatura oleju -40 210 C 1B x1 111
Czas wtrysku paliwa -21000 30199 O 2B x0,01 112
Chwilowe zużycie paliwa 0 65535 l/100 km 2B x0,01 113
Średnie spalanie paliwa 0 65535 l/100 km 2B x0,01 114