Teltonika FM1000

Z Dokumentacja
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Teltonika FM1000
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.

Funkcje urządzenia

  • Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
  • Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu
    • Napięcie akumulatora
    • Licznik przebiegu w urządzeniu
    • Czas, który upłynął od skasowania błędu
    • Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
    • Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
    • Czujnik podłączenia urządzenia
    • Temperatura płynu chłodniczego
    • Obroty silnika
    • Pozycja pedału gazu
    • Ilość błędów DTC
    • Obciążenie silnika
    • Temperatura zasysanego powietrza do silnika
    • Ciśnienie układu dolotowego
    • Czujnik zapłonu
    • Czas od włączenia silnika
    • Średnie spalanie
    • Poziom paliwa
    • Przepływ powietrza
    • Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
    • Przejechany dystans z błędem
    • Temperatura otoczenia
    • Jednostkowe zużycie paliwa
    • Chwilowe zużycie paliwa
    • Ciśnienie paliwa
  • Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
  • Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
  • Wykrywanie wypadku
  • Wykrywanie zgłuszania

Dane techniczne

Parametr Specyfikacja
Wymiary 67 mm x 49,6 mm x 25 mm
Waga 65 g
Sieć GSM/GPRS
Zakres częstotliwości 850/900/1800/1900 MHz
Czułość GPS -161dBm
Dokładność GPS 2 m
Czas szukania sygnału GPS

Zimny start 35 s

Ciepły start 25 s

Gorący start 2 s

Zakres napięcia DC 10 ~ 16V
Bateria Wbudowana - 3.7 V 170 mAh
Temperatura przechowywania od -40 °C do +70 °C
Temperatura pracy od -25 °C do +55 °C

Instalacja karty SIM

Fm1000 inst.jpg

Fm1000 inst2.jpg

Fm1000 inst3.jpg

Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.

Konfiguracja urządzenia

Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.

  1. Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.

Fm1000 conf.jpg

  1. Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
  2. Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
  3. Kliknąć Connect, a następnie Load.
  4. Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).

Fm1000 conf2.png

Fm1000 conf3.png

Fm1000 conf4.png

Fm1000 conf5.png

Fm1000 conf6.png

  1. W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
  2. Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Podłączenie urządzenia w pojeździe

Podłączenie odbywa się poprzez instalację nadajnika w złączu diagnostycznym OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj

Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu

Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z temperaturą płynu chłodniczego:

  • Typ czujnika: Czujnik temperatury
  • System miar: Metryczny
  • Parametr: param5

Dla Czujnika przepływu powietrza (w jego przypadku zastosowano przelicznik, który należy uwzględnić w tablicy obliczeń:

  • Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
  • System miar: g/sec
  • Parametr: param97
  • W zakładce tablica obliczeń: X: 1000, a: 0.01, b: 0
Nazwa Typ czujnika Min Max Jednostka Przelicznik Parametr
Czujnik zapłonu Czujnik zapłonu 0 1 - - in1
Ilość błędów DTC Czujnik niestandardowy 0 255  - x1 param90
Obciążenie silnika Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param91
Temperatura płynu chłodzącego Czujnik temperatury -40 215 C x1 param5
Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa Czujnik niestandardowy
-100 99  % x1 param92
Ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 765 kPa x1 param93
Ciśnienie dolotu powietrza Czujnik niestandardowy
0 255 kPa x1 param94
Obroty silnika Czujnik obrotów silnika 0 16383 RPM x1 param6
Prędkość pojazdu Czujnik niestandardowy
0 255 km/h x1 param8
Wyprzedzenie czasowe Czujnik niestandardowy
-64 63 O x1 param95
Temperatura powietrza na dolocie Czujnik temperatury -40 215 C x1 param96
Przepływ powietrza Czujnik niestandardowy
0 65535 g/sec x0,01 param97
Pozycja pedału gazu Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param7
Czas od włączenia silnika Czujnik niestandardowy
0 65535 sec x1 param98
Dystans przejechany z błędem Czujnik niestandardowy
0 65535 km x1 param10
Względne cisnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 51772 kPa x0,1 param99
Bezpośrednie ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 kPa x0,1 param100
Status EGR Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param101
Błąd EGR Czujnik niestandardowy
-100 99  % x1 param102
Poziom paliwa Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param9
Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów Czujnik niestandardowy
0 65535 km x1 param11
Ciśnienie barometryczne Czujnik niestandardowy
0 255 kPa x1 param103
Napięcie zasilania modułu  Czujnik napięcia 0 65535 mV x1 param104
Masa powietrza na jeden cykl silnika Czujnik niestandardowy
0 25700  % x1 param105
Temperatura otoczenia Czujnik temperatury -40 215 C x1 param106
Czas od zapalenia się błędu Czujnik niestandardowy
0 65535 min x1 param107
Czas od wyczyszczenia błędów Czujnik niestandardowy
0 65535 min x1 param108
Absolutne ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 kPa x10 param109
Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param110
Temperatura oleju Czujnik temperatury -40 210 C x1 param111
Czas wtrysku paliwa Czujnik niestandardowy
-21000 30199 O x0,01 param112
Chwilowe zużycie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 l/100 km x0,01 param113
Średnie spalanie paliwa Czujnik całkowitego zużycia paliwa 0 65535 l/100 km x0,01 param114

Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z Działem Technicznym.