Teltonika FM1000: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 141: | Linia 141: | ||
|- | |- | ||
! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa | ! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa | ||
+ | ! width="46" scope="col" | Typ czujnika | ||
! width="46" scope="col" | Min | ! width="46" scope="col" | Min | ||
! width="42" scope="col" | Max | ! width="42" scope="col" | Max | ||
! width="69" scope="col" | Jednostka | ! width="69" scope="col" | Jednostka | ||
− | |||
! width="73" scope="col" | Przelicznik | ! width="73" scope="col" | Przelicznik | ||
! width="47" scope="col" | param ID | ! width="47" scope="col" | param ID | ||
|- | |- | ||
| height="20" | Ilość błędów DTC | | height="20" | Ilość błędów DTC | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy |
− | + | | 0 | |
+ | | 255 | ||
| | | | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 90 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Obciążenie silnika | | height="20" | Obciążenie silnika | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 100 | ||
| % | | % | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 91 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Temperatura płynu chłodzącego | | height="20" | Temperatura płynu chłodzącego | ||
− | | | + | | Czujnik temperatury |
− | + | | -40 | |
+ | | 215 | ||
| C | | C | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 5 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | | height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | -100 | |
+ | | 99 | ||
| % | | % | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 92 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Ciśnienie paliwa | | height="20" | Ciśnienie paliwa | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 765 | ||
| kPa | | kPa | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 93 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza | | height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 255 | ||
| kPa | | kPa | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 94 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Obroty silnika | | height="20" | Obroty silnika | ||
− | | | + | | Czujnik obrotów silnika |
− | + | | 0 | |
+ | | 16383 | ||
| RPM | | RPM | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 6 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Prędkość pojazdu | | height="20" | Prędkość pojazdu | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 255 | ||
| km/h | | km/h | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 8 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Wyprzedzenie czasowe | | height="20" | Wyprzedzenie czasowe | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | -64 | |
+ | | 63 | ||
| O | | O | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 95 | |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie | | height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie | ||
− | | | + | | width="46" | Czujnik temperatury |
− | | | + | | width="46" | -40 |
+ | | width="42" | 215 | ||
| width="69" | C | | width="69" | C | ||
− | |||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
− | | | + | | width="47" | 96 |
|- | |- | ||
| height="20" | Przepływ powietrza | | height="20" | Przepływ powietrza | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 65535 | ||
| g/sec | | g/sec | ||
− | |||
| x0,01 | | x0,01 | ||
− | + | | 97 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Pozycja pedału gazu | | height="20" | Pozycja pedału gazu | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 100 | ||
| % | | % | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 7 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Czas od włączenia silnika | | height="20" | Czas od włączenia silnika | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 65535 | ||
| sec | | sec | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 98 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Dystans przejechany z błędem | | height="20" | Dystans przejechany z błędem | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 65535 | ||
| km | | km | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 10 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Względne cisnienie paliwa | | height="20" | Względne cisnienie paliwa | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 51772 | ||
| kPa | | kPa | ||
− | |||
| x0,1 | | x0,1 | ||
− | + | | 99 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa | | height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 65535 | ||
| kPa | | kPa | ||
− | |||
| x0,1 | | x0,1 | ||
− | + | | 100 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Status EGR | | height="20" | Status EGR | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 100 | ||
| % | | % | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 101 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Błąd EGR | | height="20" | Błąd EGR | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | -100 | |
+ | | 99 | ||
| % | | % | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 102 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Poziom paliwa | | height="20" | Poziom paliwa | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 100 | ||
| % | | % | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 9 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | | height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 65535 | ||
| km | | km | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 11 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Ciśnienie barometryczne | | height="20" | Ciśnienie barometryczne | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 255 | ||
| kPa | | kPa | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 103 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Napięcie zasilania modułu | | height="20" | Napięcie zasilania modułu | ||
− | | | + | | Czujnik napięcia |
− | + | | 0 | |
+ | | 65535 | ||
| mV | | mV | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 104 | |
|- | |- | ||
| height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika | | height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 25700 | ||
| % | | % | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | + | | 105 | |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Temperatura otoczenia | | height="20" width="267" | Temperatura otoczenia | ||
− | | | + | | width="46" | Czujnik temperatury |
− | | | + | | width="46" | -40 |
+ | | width="42" | 215 | ||
| width="69" | C | | width="69" | C | ||
− | |||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
− | | | + | | width="47" | 106 |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu | | height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu | ||
− | | | + | | width="46" | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | | | + | | width="46" | 0 |
+ | | width="42" | 65535 | ||
| width="69" | min | | width="69" | min | ||
− | |||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
− | | | + | | width="47" | 107 |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów | | height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów | ||
− | | | + | | width="46" | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | | | + | | width="46" | 0 |
+ | | width="42" | 65535 | ||
| width="69" | min | | width="69" | min | ||
− | |||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
− | | | + | | width="47" | 108 |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa | | height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa | ||
− | | | + | | width="46" | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | | | + | | width="46" | 0 |
+ | | width="42" | 65535 | ||
| width="69" | kPa | | width="69" | kPa | ||
− | |||
| width="73" | x10 | | width="73" | x10 | ||
− | | | + | | width="47" | 109 |
|- | |- | ||
| height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | | height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | ||
− | | | + | | width="46" | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | | | + | | width="46" | 0 |
+ | | width="42" | 100 | ||
| width="69" | % | | width="69" | % | ||
− | |||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
− | | | + | | width="47" | 110 |
|- | |- | ||
| height="20" | Temperatura oleju | | height="20" | Temperatura oleju | ||
− | | | + | | Czujnik temperatury |
− | + | | -40 | |
+ | | 210 | ||
| C | | C | ||
− | |||
| x1 | | x1 | ||
− | | | + | | width="47" | 111 |
|- | |- | ||
| height="20" | Czas wtrysku paliwa | | height="20" | Czas wtrysku paliwa | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | -21000 | |
+ | | 30199 | ||
| O | | O | ||
− | |||
| x0,01 | | x0,01 | ||
− | | | + | | width="47" | 112 |
|- | |- | ||
| height="20" | Chwilowe zużycie paliwa | | height="20" | Chwilowe zużycie paliwa | ||
− | | | + | | Czujnik niestandardowy<br/> |
− | + | | 0 | |
+ | | 65535 | ||
| l/100 km | | l/100 km | ||
− | |||
| x0,01 | | x0,01 | ||
− | | | + | | width="47" | 113 |
|- | |- | ||
| height="20" | Średnie spalanie paliwa | | height="20" | Średnie spalanie paliwa | ||
− | | | + | | Czujnik całkowitego zużycia paliwa |
− | + | | 0 | |
+ | | 65535 | ||
| l/100 km | | l/100 km | ||
− | |||
| x0,01 | | x0,01 | ||
− | | | + | | width="47" | 114 |
|} | |} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
[[Category:Urządzenia]] | [[Category:Urządzenia]] |
Wersja z 13:23, 31 sie 2016
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.Spis treści
Funkcje urządzenia
- Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
- Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu
- Napięcie akumulatora
- Licznik przebiegu w urządzeniu
- Czas, który upłynął od skasowania błędu
- Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
- Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
- Czujnik podłączenia urządzenia
- Temperatura płynu chłodniczego
- Obroty silnika
- Pozycja pedału gazu
- Ilość błędów DTC
- Obciążenie silnika
- Temperatura zasysanego powietrza do silnika
- Ciśnienie układu dolotowego
- Czujnik zapłonu
- Czas od włączenia silnika
- Średnie spalanie
- Poziom paliwa
- Przepływ powietrza
- Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
- Przejechany dystans z błędem
- Temperatura otoczenia
- Jednostkowe zużycie paliwa
- Chwilowe zużycie paliwa
- Ciśnienie paliwa
- Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
- Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
- Wykrywanie wypadku
- Wykrywanie zgłuszania
Dane techniczne
Parametr | Specyfikacja |
Wymiary | 67 mm x 49,6 mm x 25 mm |
Waga | 65 g |
Sieć | GSM/GPRS |
Zakres częstotliwości | 850/900/1800/1900 MHz |
Czułość GPS | -161dBm |
Dokładność GPS | 2 m |
Czas szukania sygnału GPS |
Zimny start 35 s Ciepły start 25 s Gorący start 2 s |
Zakres napięcia | DC 10 ~ 16V |
Bateria | Wbudowana - 3.7 V 170 mAh |
Temperatura przechowywania | od -40 °C do +70 °C |
Temperatura pracy | od -25 °C do +55 °C |
Instalacja karty SIM
Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.
Konfiguracja urządzenia
Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.
- Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.
- Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
- Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
- Kliknąć Connect, a następnie Load.
- Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).
- W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
- Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Podłączenie urządzenia w pojeździe
Podłączenie odbywa się poprzez instalację nadajnika w złączu diagnostycznym OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj.
Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z temperaturą płynu chłodniczego:
- Typ czujnika: Czujnik temperatury
- System miar: Metryczny
- Parametr: param5
Dla Czujnika przepływu powietrza:
- Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
- System miar: g/sec
- Parametr: param97
- W zakładce tablica obliczeń: X: 100, a: 0.01, b: 0
Nazwa | Typ czujnika | Min | Max | Jednostka | Przelicznik | param ID |
---|---|---|---|---|---|---|
Ilość błędów DTC | Czujnik niestandardowy | 0 | 255 | x1 | 90 | |
Obciążenie silnika | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | 91 |
Temperatura płynu chłodzącego | Czujnik temperatury | -40 | 215 | C | x1 | 5 |
Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | Czujnik niestandardowy |
-100 | 99 | % | x1 | 92 |
Ciśnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 765 | kPa | x1 | 93 |
Ciśnienie dolotu powietrza | Czujnik niestandardowy |
0 | 255 | kPa | x1 | 94 |
Obroty silnika | Czujnik obrotów silnika | 0 | 16383 | RPM | x1 | 6 |
Prędkość pojazdu | Czujnik niestandardowy |
0 | 255 | km/h | x1 | 8 |
Wyprzedzenie czasowe | Czujnik niestandardowy |
-64 | 63 | O | x1 | 95 |
Temperatura powietrza na dolocie | Czujnik temperatury | -40 | 215 | C | x1 | 96 |
Przepływ powietrza | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | g/sec | x0,01 | 97 |
Pozycja pedału gazu | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | 7 |
Czas od włączenia silnika | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | sec | x1 | 98 |
Dystans przejechany z błędem | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | km | x1 | 10 |
Względne cisnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 51772 | kPa | x0,1 | 99 |
Bezpośrednie ciśnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | kPa | x0,1 | 100 |
Status EGR | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | 101 |
Błąd EGR | Czujnik niestandardowy |
-100 | 99 | % | x1 | 102 |
Poziom paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | 9 |
Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | km | x1 | 11 |
Ciśnienie barometryczne | Czujnik niestandardowy |
0 | 255 | kPa | x1 | 103 |
Napięcie zasilania modułu | Czujnik napięcia | 0 | 65535 | mV | x1 | 104 |
Masa powietrza na jeden cykl silnika | Czujnik niestandardowy |
0 | 25700 | % | x1 | 105 |
Temperatura otoczenia | Czujnik temperatury | -40 | 215 | C | x1 | 106 |
Czas od zapalenia się błędu | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | min | x1 | 107 |
Czas od wyczyszczenia błędów | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | min | x1 | 108 |
Absolutne ciśnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | kPa | x10 | 109 |
Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | 110 |
Temperatura oleju | Czujnik temperatury | -40 | 210 | C | x1 | 111 |
Czas wtrysku paliwa | Czujnik niestandardowy |
-21000 | 30199 | O | x0,01 | 112 |
Chwilowe zużycie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | l/100 km | x0,01 | 113 |
Średnie spalanie paliwa | Czujnik całkowitego zużycia paliwa | 0 | 65535 | l/100 km | x0,01 | 114 |