Teltonika FM1000: Różnice pomiędzy wersjami
| Linia 125: | Linia 125: | ||
== Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu == | == Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu == | ||
| − | Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. , | + | Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z temperaturą płynu chłodniczego: |
| + | |||
| + | *Typ czujnika: Czujnik temperatury | ||
| + | *System miar: Metryczny | ||
| + | *Parametr: param5 | ||
| + | |||
| + | Dla Czujnika przepływu powietrza: | ||
| + | |||
| + | *Typ czujnika: Czujnik niestandardowy | ||
| + | *System miar: g/sec | ||
| + | *Parametr: param97 | ||
| + | *W zakładce tablica obliczeń: X: 100, a: 0.01, b: 0 | ||
{| border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" style="width:800px;" | {| border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" style="width:800px;" | ||
| Linia 135: | Linia 146: | ||
! width="57" scope="col" | Rozmiar | ! width="57" scope="col" | Rozmiar | ||
! width="73" scope="col" | Przelicznik | ! width="73" scope="col" | Przelicznik | ||
| − | ! width="47" scope="col" | | + | ! width="47" scope="col" | param ID |
|- | |- | ||
| height="20" | Ilość błędów DTC | | height="20" | Ilość błędów DTC | ||
Wersja z 13:17, 31 sie 2016
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.Spis treści
Funkcje urządzenia
- Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
- Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu
- Napięcie akumulatora
- Licznik przebiegu w urządzeniu
- Czas, który upłynął od skasowania błędu
- Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
- Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
- Czujnik podłączenia urządzenia
- Temperatura płynu chłodniczego
- Obroty silnika
- Pozycja pedału gazu
- Ilość błędów DTC
- Obciążenie silnika
- Temperatura zasysanego powietrza do silnika
- Ciśnienie układu dolotowego
- Czujnik zapłonu
- Czas od włączenia silnika
- Średnie spalanie
- Poziom paliwa
- Przepływ powietrza
- Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
- Przejechany dystans z błędem
- Temperatura otoczenia
- Jednostkowe zużycie paliwa
- Chwilowe zużycie paliwa
- Ciśnienie paliwa
- Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
- Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
- Wykrywanie wypadku
- Wykrywanie zgłuszania
Dane techniczne
| Parametr | Specyfikacja |
| Wymiary | 67 mm x 49,6 mm x 25 mm |
| Waga | 65 g |
| Sieć | GSM/GPRS |
| Zakres częstotliwości | 850/900/1800/1900 MHz |
| Czułość GPS | -161dBm |
| Dokładność GPS | 2 m |
| Czas szukania sygnału GPS |
Zimny start 35 s Ciepły start 25 s Gorący start 2 s |
| Zakres napięcia | DC 10 ~ 16V |
| Bateria | Wbudowana - 3.7 V 170 mAh |
| Temperatura przechowywania | od -40 °C do +70 °C |
| Temperatura pracy | od -25 °C do +55 °C |
Instalacja karty SIM
Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.
Konfiguracja urządzenia
Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.
- Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.
- Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
- Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
- Kliknąć Connect, a następnie Load.
- Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).
- W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
- Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Podłączenie urządzenia w pojeździe
Podłączenie odbywa się poprzez instalację nadajnika w złączu diagnostycznym OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj.
Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z temperaturą płynu chłodniczego:
- Typ czujnika: Czujnik temperatury
- System miar: Metryczny
- Parametr: param5
Dla Czujnika przepływu powietrza:
- Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
- System miar: g/sec
- Parametr: param97
- W zakładce tablica obliczeń: X: 100, a: 0.01, b: 0
| Nazwa | Min | Max | Jednostka | Rozmiar | Przelicznik | param ID |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ilość błędów DTC | 0 | 255 | 1B | x1 | 90 | |
| Obciążenie silnika | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 91 |
| Temperatura płynu chłodzącego | -40 | 215 | C | 1B | x1 | 5 |
| Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | -100 | 99 | % | 1B | x1 | 92 |
| Ciśnienie paliwa | 0 | 765 | kPa | 2B | x1 | 93 |
| Ciśnienie dolotu powietrza | 0 | 255 | kPa | 1B | x1 | 94 |
| Obroty silnika | 0 | 16383 | RPM | 2B | x1 | 6 |
| Prędkość pojazdu | 0 | 255 | km/h | 1B | x1 | 8 |
| Wyprzedzenie czasowe | -64 | 63 | O | 1B | x1 | 95 |
| Temperatura powietrza na dolocie | -40 | 215 | C | 1B | x1 | 96 |
| Przepływ powietrza | 0 | 65535 | g/sec | 2B | x0,01 | 97 |
| Pozycja pedału gazu | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 7 |
| Czas od włączenia silnika | 0 | 65535 | sec | 2B | x1 | 98 |
| Dystans przejechany z błędem | 0 | 65535 | km | 2B | x1 | 10 |
| Względne cisnienie paliwa | 0 | 51772 | kPa | 2B | x0,1 | 99 |
| Bezpośrednie ciśnienie paliwa | 0 | 65535 | kPa | 2B | x0,1 | 100 |
| Status EGR | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 101 |
| Błąd EGR | -100 | 99 | % | 1B | x1 | 102 |
| Poziom paliwa | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 9 |
| Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | 0 | 65535 | km | 2B | x1 | 11 |
| Ciśnienie barometryczne | 0 | 255 | kPa | 1B | x1 | 103 |
| Napięcie zasilania modułu | 0 | 65535 | mV | 2B | x1 | 104 |
| Masa powietrza na jeden cykl silnika | 0 | 25700 | % | 2B | x1 | 105 |
| Temperatura otoczenia | -40 | 215 | C | 1B | x1 | 106 |
| Czas od zapalenia się błędu | 0 | 65535 | min | 2B | x1 | 107 |
| Czas od wyczyszczenia błędów | 0 | 65535 | min | 2b | x1 | 108 |
| Absolutne ciśnienie paliwa | 0 | 65535 | kPa | 2B | x10 | 109 |
| Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 110 |
| Temperatura oleju | -40 | 210 | C | 1B | x1 | 111 |
| Czas wtrysku paliwa | -21000 | 30199 | O | 2B | x0,01 | 112 |
| Chwilowe zużycie paliwa | 0 | 65535 | l/100 km | 2B | x0,01 | 113 |
| Średnie spalanie paliwa | 0 | 65535 | l/100 km | 2B | x0,01 | 114 |