Teltonika FM1000: Różnice pomiędzy wersjami
Z Dokumentacja
Linia 127: | Linia 127: | ||
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. , | Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. , | ||
− | {| border=" | + | {| border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" style="width:800px;" |
− | |- | + | |- |
! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa | ! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa | ||
! width="46" scope="col" | Min | ! width="46" scope="col" | Min | ||
Linia 136: | Linia 136: | ||
! width="73" scope="col" | Przelicznik | ! width="73" scope="col" | Przelicznik | ||
! width="47" scope="col" | AVL ID | ! width="47" scope="col" | AVL ID | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Ilość błędów DTC | | height="20" | Ilość błędów DTC | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 144: | Linia 144: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 90 | | align="right" | 90 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Obciążenie silnika | | height="20" | Obciążenie silnika | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
| align="right" | 100 | | align="right" | 100 | ||
− | | % | + | | % |
| 1B | | 1B | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 91 | | align="right" | 91 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Temperatura płynu chłodzącego | | height="20" | Temperatura płynu chłodzącego | ||
| align="right" | -40 | | align="right" | -40 | ||
Linia 160: | Linia 160: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 5 | | align="right" | 5 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | | height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | ||
| align="right" | -100 | | align="right" | -100 | ||
| align="right" | 99 | | align="right" | 99 | ||
− | | % | + | | % |
| 1B | | 1B | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 92 | | align="right" | 92 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Ciśnienie paliwa | | height="20" | Ciśnienie paliwa | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 176: | Linia 176: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 93 | | align="right" | 93 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza | | height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 184: | Linia 184: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 94 | | align="right" | 94 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Obroty silnika | | height="20" | Obroty silnika | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 192: | Linia 192: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 6 | | align="right" | 6 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Prędkość pojazdu | | height="20" | Prędkość pojazdu | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 200: | Linia 200: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 8 | | align="right" | 8 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Wyprzedzenie czasowe | | height="20" | Wyprzedzenie czasowe | ||
| align="right" | -64 | | align="right" | -64 | ||
Linia 208: | Linia 208: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 95 | | align="right" | 95 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie | | height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie | ||
| align="right" width="46" | -40 | | align="right" width="46" | -40 | ||
Linia 216: | Linia 216: | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| align="right" width="47" | 96 | | align="right" width="47" | 96 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Przepływ powietrza | | height="20" | Przepływ powietrza | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 224: | Linia 224: | ||
| x0,01 | | x0,01 | ||
| align="right" | 97 | | align="right" | 97 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Pozycja pedału gazu | | height="20" | Pozycja pedału gazu | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
| align="right" | 100 | | align="right" | 100 | ||
− | | % | + | | % |
| 1B | | 1B | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 7 | | align="right" | 7 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Czas od włączenia silnika | | height="20" | Czas od włączenia silnika | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 240: | Linia 240: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 98 | | align="right" | 98 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Dystans przejechany z błędem | | height="20" | Dystans przejechany z błędem | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 248: | Linia 248: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 10 | | align="right" | 10 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Względne cisnienie paliwa | | height="20" | Względne cisnienie paliwa | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 256: | Linia 256: | ||
| x0,1 | | x0,1 | ||
| align="right" | 99 | | align="right" | 99 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa | | height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 264: | Linia 264: | ||
| x0,1 | | x0,1 | ||
| align="right" | 100 | | align="right" | 100 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Status EGR | | height="20" | Status EGR | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
| align="right" | 100 | | align="right" | 100 | ||
− | | % | + | | % |
| 1B | | 1B | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 101 | | align="right" | 101 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Błąd EGR | | height="20" | Błąd EGR | ||
| align="right" | -100 | | align="right" | -100 | ||
| align="right" | 99 | | align="right" | 99 | ||
− | | % | + | | % |
| 1B | | 1B | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 102 | | align="right" | 102 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Poziom paliwa | | height="20" | Poziom paliwa | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
| align="right" | 100 | | align="right" | 100 | ||
− | | % | + | | % |
| 1B | | 1B | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 9 | | align="right" | 9 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | | height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 296: | Linia 296: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 11 | | align="right" | 11 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Ciśnienie barometryczne | | height="20" | Ciśnienie barometryczne | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 304: | Linia 304: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 103 | | align="right" | 103 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Napięcie zasilania modułu | | height="20" | Napięcie zasilania modułu | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 312: | Linia 312: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 104 | | align="right" | 104 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika | | height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
| align="right" | 25700 | | align="right" | 25700 | ||
− | | % | + | | % |
| 2B | | 2B | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" | 105 | | align="right" | 105 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" width="267" | Temperatura otoczenia | | height="20" width="267" | Temperatura otoczenia | ||
| align="right" width="46" | -40 | | align="right" width="46" | -40 | ||
Linia 328: | Linia 328: | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| align="right" width="47" | 106 | | align="right" width="47" | 106 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu | | height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu | ||
| align="right" width="46" | 0 | | align="right" width="46" | 0 | ||
Linia 336: | Linia 336: | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| align="right" width="47" | 107 | | align="right" width="47" | 107 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów | | height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów | ||
| align="right" width="46" | 0 | | align="right" width="46" | 0 | ||
Linia 344: | Linia 344: | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| align="right" width="47" | 108 | | align="right" width="47" | 108 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa | | height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa | ||
| align="right" width="46" | 0 | | align="right" width="46" | 0 | ||
Linia 352: | Linia 352: | ||
| width="73" | x10 | | width="73" | x10 | ||
| align="right" width="47" | 109 | | align="right" width="47" | 109 | ||
− | |- | + | |- |
| height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | | height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | ||
| align="right" width="46" | 0 | | align="right" width="46" | 0 | ||
| align="right" width="42" | 100 | | align="right" width="42" | 100 | ||
− | | width="69" | % | + | | width="69" | % |
| width="57" | 1B | | width="57" | 1B | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| align="right" width="47" | 110 | | align="right" width="47" | 110 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Temperatura oleju | | height="20" | Temperatura oleju | ||
| align="right" | -40 | | align="right" | -40 | ||
Linia 368: | Linia 368: | ||
| x1 | | x1 | ||
| align="right" width="47" | 111 | | align="right" width="47" | 111 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Czas wtrysku paliwa | | height="20" | Czas wtrysku paliwa | ||
| align="right" | -21000 | | align="right" | -21000 | ||
Linia 376: | Linia 376: | ||
| x0,01 | | x0,01 | ||
| align="right" width="47" | 112 | | align="right" width="47" | 112 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Chwilowe zużycie paliwa | | height="20" | Chwilowe zużycie paliwa | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 384: | Linia 384: | ||
| x0,01 | | x0,01 | ||
| align="right" width="47" | 113 | | align="right" width="47" | 113 | ||
− | |- | + | |- |
| height="20" | Średnie spalanie paliwa | | height="20" | Średnie spalanie paliwa | ||
| align="right" | 0 | | align="right" | 0 | ||
Linia 393: | Linia 393: | ||
| align="right" width="47" | 114 | | align="right" width="47" | 114 | ||
|} | |} | ||
− | |||
− | |||
[[Category:Urządzenia]] | [[Category:Urządzenia]] |
Wersja z 13:12, 31 sie 2016
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.Spis treści
Funkcje urządzenia
- Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
- Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu
- Napięcie akumulatora
- Licznik przebiegu w urządzeniu
- Czas, który upłynął od skasowania błędu
- Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
- Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
- Czujnik podłączenia urządzenia
- Temperatura płynu chłodniczego
- Obroty silnika
- Pozycja pedału gazu
- Ilość błędów DTC
- Obciążenie silnika
- Temperatura zasysanego powietrza do silnika
- Ciśnienie układu dolotowego
- Czujnik zapłonu
- Czas od włączenia silnika
- Średnie spalanie
- Poziom paliwa
- Przepływ powietrza
- Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
- Przejechany dystans z błędem
- Temperatura otoczenia
- Jednostkowe zużycie paliwa
- Chwilowe zużycie paliwa
- Ciśnienie paliwa
- Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
- Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
- Wykrywanie wypadku
- Wykrywanie zgłuszania
Dane techniczne
Parametr | Specyfikacja |
Wymiary | 67 mm x 49,6 mm x 25 mm |
Waga | 65 g |
Sieć | GSM/GPRS |
Zakres częstotliwości | 850/900/1800/1900 MHz |
Czułość GPS | -161dBm |
Dokładność GPS | 2 m |
Czas szukania sygnału GPS |
Zimny start 35 s Ciepły start 25 s Gorący start 2 s |
Zakres napięcia | DC 10 ~ 16V |
Bateria | Wbudowana - 3.7 V 170 mAh |
Temperatura przechowywania | od -40 °C do +70 °C |
Temperatura pracy | od -25 °C do +55 °C |
Instalacja karty SIM
Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.
Konfiguracja urządzenia
Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.
- Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.
- Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
- Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
- Kliknąć Connect, a następnie Load.
- Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).
- W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
- Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Podłączenie urządzenia w pojeździe
Podłączenie odbywa się poprzez instalację nadajnika w złączu diagnostycznym OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj.
Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. ,
Nazwa | Min | Max | Jednostka | Rozmiar | Przelicznik | AVL ID |
---|---|---|---|---|---|---|
Ilość błędów DTC | 0 | 255 | 1B | x1 | 90 | |
Obciążenie silnika | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 91 |
Temperatura płynu chłodzącego | -40 | 215 | C | 1B | x1 | 5 |
Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | -100 | 99 | % | 1B | x1 | 92 |
Ciśnienie paliwa | 0 | 765 | kPa | 2B | x1 | 93 |
Ciśnienie dolotu powietrza | 0 | 255 | kPa | 1B | x1 | 94 |
Obroty silnika | 0 | 16383 | RPM | 2B | x1 | 6 |
Prędkość pojazdu | 0 | 255 | km/h | 1B | x1 | 8 |
Wyprzedzenie czasowe | -64 | 63 | O | 1B | x1 | 95 |
Temperatura powietrza na dolocie | -40 | 215 | C | 1B | x1 | 96 |
Przepływ powietrza | 0 | 65535 | g/sec | 2B | x0,01 | 97 |
Pozycja pedału gazu | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 7 |
Czas od włączenia silnika | 0 | 65535 | sec | 2B | x1 | 98 |
Dystans przejechany z błędem | 0 | 65535 | km | 2B | x1 | 10 |
Względne cisnienie paliwa | 0 | 51772 | kPa | 2B | x0,1 | 99 |
Bezpośrednie ciśnienie paliwa | 0 | 65535 | kPa | 2B | x0,1 | 100 |
Status EGR | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 101 |
Błąd EGR | -100 | 99 | % | 1B | x1 | 102 |
Poziom paliwa | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 9 |
Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | 0 | 65535 | km | 2B | x1 | 11 |
Ciśnienie barometryczne | 0 | 255 | kPa | 1B | x1 | 103 |
Napięcie zasilania modułu | 0 | 65535 | mV | 2B | x1 | 104 |
Masa powietrza na jeden cykl silnika | 0 | 25700 | % | 2B | x1 | 105 |
Temperatura otoczenia | -40 | 215 | C | 1B | x1 | 106 |
Czas od zapalenia się błędu | 0 | 65535 | min | 2B | x1 | 107 |
Czas od wyczyszczenia błędów | 0 | 65535 | min | 2b | x1 | 108 |
Absolutne ciśnienie paliwa | 0 | 65535 | kPa | 2B | x10 | 109 |
Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | 0 | 100 | % | 1B | x1 | 110 |
Temperatura oleju | -40 | 210 | C | 1B | x1 | 111 |
Czas wtrysku paliwa | -21000 | 30199 | O | 2B | x0,01 | 112 |
Chwilowe zużycie paliwa | 0 | 65535 | l/100 km | 2B | x0,01 | 113 |
Średnie spalanie paliwa | 0 | 65535 | l/100 km | 2B | x0,01 | 114 |