Teltonika FMB920: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 397: | Linia 397: | ||
Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne oraz grzywnę według swoich potrzeb. <br/> | Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne oraz grzywnę według swoich potrzeb. <br/> | ||
− | + | [[Category:Przyszłe urządzenia]] [[Category:Trip Assistance]] | |
− | [[Category:Przyszłe urządzenia]][[Category: | + |
Wersja z 13:21, 9 gru 2016
Spis treści
Teltonika FMB920
Lokalizator GPS znanego producenta firmy Teltonika. Wbudowane anteny GPS i GSM, wewnętrzna bateria, niewielkie wymiary i łatwy montaż to podstawowe zalety urządzania. Do lokalizatora można podłączyć zewnętrzne czytniki CAN firmy Teltonika LVCAN200 i ALL-CAN300. Oprogramowanie urządzenia oferuje obsługę funkcjonalności: immobilizer, przekroczenie prędkości, wykrycie holowania oraz zagłuszania, identyfikację kierowców.
Funkcje urządzenia
- Wsparcie dla usługi CTA Diagomatic
- Wykrywanie wypadku Diagomatic
- Wykrywanie kradzieży Diagomatic
- wsparcie dla przycisku SOS
- monitorowanie pracy na biegu jałowym
- heartbeat
- bardzo precyzyjny licznik przebiegu
- wykrywanie nagłego wstrząsu podczas postoju
- detekcja zapłonu
- monitorowanie napięcia akumulatora
- FOTA
- alarm o odłączeniu urządzenia
- wbudowany akcelerometr monitorujący gwałtowne przyspieszenia i hamowania
- możliwość podłączenia sond paliwa
- wewnętrzne anteny
- wbudowana bateria
Dane techniczne
Parametr | Specyfikacja |
Wymiary |
79 mm x 43 mm x 12 mm |
Waga | |
Sieć | GSM/GPRS |
Zakres częstotliwości | 850/900/1800/1900 MHz |
Czułość GPS | -165dBm |
Dokładność GPS | < 3 m |
Czas szukania sygnału GPS |
Zimny start 35 s Ciepły start 25 s Gorący start 1 s
|
Zakres napięcia | DC 10V - 30V |
Bateria | Wbudowana - 3,7 V mAh |
Temperatura przechowywania | od -°C do +°C |
Temperatura pracy | od -°C do +°C |
Instalacja karty SIM
Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu.
Następnie należy urządzenie starannie złożyć. Nadajnik jest gotowy do pracy.
Konfiguracja urządzenia
Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM11XX Configurator.
- Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny VCC+ i VCC-.
- Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
- Ze strony http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1120.zip pobrać pakiet konfiguracyjny.
- Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM11XX konfigurator jako administrator.
- Kliknąć Connect, a następnie Load.
- Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).
Dodatkowo, w zakładce Operator List w Home Operator Code należy wpisać 26003.
- W zakładce IOmożna zaznaczyć interesujące nas dane do przesyłania do Wialonu.
- Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Uwaga! Aby skonfigurować urządzenie możesz skorzystać też z gotowego pliku FM1120_config.xml z paczki konfiguracyjnej. Aby to zrobić wykonaj kroki 1 - 5, a następnie wybierz Load from File, wybierz plik FM1120_config.xml, kliknij Save, a następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Instrukcja podłączenia
PIN | Kolor przewodu | Funkcja |
---|---|---|
VCC+ | Czerwony | Zasilanie + |
GND | Czarny | Zasilanie - |
DIN1 | Żółty | Wykrywanie zapłonu |
AIN1 | Szary | Sonda paliwa |
DOUT1 | Biały | LED/Brzęczyk |
Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik obrotów silnika:
- Typ czujnika: Czujnik obrotów silnika
- System miar: rpm
- Parametr: param85
Dla czujnika całkowitego zużycia paliwa (w jego przypadku zastosowano przelicznik *10, który należy uwzględnić):
- Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
- System miar: l
- Parametr: param83/const10
Nazwa | Typ czujnika | Jednostka | Przelicznik | Parametr |
---|---|---|---|---|
Czujnik zapłonu | Czujnik zapłonu | - | - | in1 |
Analogowe wejście 1 | Czujnik niestandardowy | mV | x1 | adc1 |
Napięcie źródła zasilania | Czujnik napięcia | V | x1 | pwr_ext |
Przebieg | Odometr z urządzenia | m | x1 | param199 |
Czujnik nagłego hamowania | Niestandardowy czujnik cyfrowy | - | x1 | param253 |
Czujnik nagłego przyspieszania | Niestandardowy czujnik cyfrowy | - | x1 | param253 |
Akcelerometr | Akcelerometr | g | x100 | param254 |
Dodatkowo, w przypadku czujnika nagłego hamowania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:
X | a | b |
---|---|---|
0 | 0 | 0 |
2 | 0 | 1 |
3 | 0 | 0 |
W przypadku czujnika nagłego przyspieszania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:
X | a | b |
---|---|---|
0 | 0 | 0 |
1 | 0 | 1 |
2 | 0 | 0 |
Następnie, należy zapisać wszystkie wartości i jeszcze raz wejśc we właściwości obiektu. W zakładce Jazda Eko należy dodać następujące kryteria:
Kryterium | Nazwa | Min wartość | Maks wartość | Grzywna | Weryfikator |
---|---|---|---|---|---|
Hamowanie, g | Nagłe hamowanie | 0.3 | puste |
10 | Czujnik nagłego hamowania |
Przyspieszenie, g | Nagłe przyspieszenie | 0.3 | puste |
10 | Czujnik nagłego przyspieszania |
Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne oraz grzywnę według swoich potrzeb.