Teltonika FM1000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Dokumentacja
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 12 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
  
 
*Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
 
*Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
*Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu
+
*Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu:
 
**Napięcie akumulatora
 
**Napięcie akumulatora
 
**Licznik przebiegu w urządzeniu
 
**Licznik przebiegu w urządzeniu
Linia 32: Linia 32:
 
*Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
 
*Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
 
*Wykrywanie wypadku
 
*Wykrywanie wypadku
*Wykrywanie zgłuszania
+
*Wykrywanie zagłuszania
  
 
== Dane techniczne ==
 
== Dane techniczne ==
Linia 89: Linia 89:
 
[[File:Fm1000 inst3.jpg|500px|Fm1000 inst3.jpg]]
 
[[File:Fm1000 inst3.jpg|500px|Fm1000 inst3.jpg]]
  
Aby otworzyć urządzenie należy podwazyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.
+
Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.
  
 
== Konfiguracja urządzenia ==
 
== Konfiguracja urządzenia ==
Linia 100: Linia 100:
 
<ol start="2">
 
<ol start="2">
 
<li>Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.</li>
 
<li>Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.</li>
 +
<li>Ze strony&nbsp;[http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1000.zip http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1000.zip]&nbsp;pobrać pakiet konfiguracyjny.&nbsp;</li>
 
<li>Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.</li>
 
<li>Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.</li>
 
<li>Kliknąć Connect, a następnie ''Load''.</li>
 
<li>Kliknąć Connect, a następnie ''Load''.</li>
Linia 110: Linia 111:
  
 
[[File:Fm1000 conf4.png|700px|Fm1000 conf4.png]]
 
[[File:Fm1000 conf4.png|700px|Fm1000 conf4.png]]
 +
 +
Dodatkowo, w zakładce Operator List w Home Operator Code należy wpisać&nbsp;26003.&nbsp;
  
 
[[File:Fm1000 conf5.png|700px|Fm1000 conf5.png]]
 
[[File:Fm1000 conf5.png|700px|Fm1000 conf5.png]]
Linia 118: Linia 121:
 
<li>Kliknąć ''Save''. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie ''Disconnect''. Urządzenie może być odłączone.</li>
 
<li>Kliknąć ''Save''. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie ''Disconnect''. Urządzenie może być odłączone.</li>
 
</ol>
 
</ol>
 +
 +
Uwaga! Aby skonfigurować urządzenie&nbsp;możesz skorzystać też z gotowego pliku FM1000_config.xml z paczki konfiguracyjnej. Aby to zrobić wykonaj kroki 1 - 5, a następnie wybierz&nbsp;''Load from File'', wybierz plik FM1000_config.xml, kliknij&nbsp;''Save'', a następnie ''Disconnect''.&nbsp;Urządzenie może być odłączone.
  
 
== Podłączenie urządzenia w pojeździe ==
 
== Podłączenie urządzenia w pojeździe ==
  
Podłączenie odbywa się poprzez instalację nadajnika w złączu diagnostycznym OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij [[Skrócona_instrukcja_obsługi#Dodawanie.C2.A0obiektu|tutaj]].&nbsp;
+
Podłączenie urządzenia w pojeździe odbywa się poprzez włożenie nadajnika w złącze diagnostyczne OBDII pojazdu.&nbsp;Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij [[Skrócona_instrukcja_obsługi#Dodawanie.C2.A0obiektu|tutaj]].&nbsp;
  
 
== Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu ==
 
== Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu ==
Linia 131: Linia 136:
 
*Parametr: param5
 
*Parametr: param5
  
Dla Czujnika przepływu powietrza (w jego przypadku zastosowano przelicznik, który należy uwzględnić w tablicy obliczeń:
+
Dla czujnika średniego spalania paliwa (w jego przypadku zastosowano przelicznik *0,01, który należy uwzględnić):
  
 
*Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
 
*Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
*System miar: g/sec
+
*System miar: l/100 km
*Parametr: param97
+
*Parametr: param114/const0.01
*W zakładce tablica obliczeń: X: 1000, a: 0.01, b: 0
+
  
{| border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" style="width:800px;"
+
{| border="1" cellspacing="1" cellpadding="0" style="width:800px;"
 
|-
 
|-
 
! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa
 
! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa
Linia 150: Linia 154:
 
| height="20" | Czujnik zapłonu
 
| height="20" | Czujnik zapłonu
 
| Czujnik zapłonu
 
| Czujnik zapłonu
| <br/>
+
| 0
| <br/>
+
| 1
| <br/>
+
| -
| <br/>
+
| -
 
| in1
 
| in1
 
|-
 
|-
Linia 160: Linia 164:
 
| 0
 
| 0
 
| 255
 
| 255
| &nbsp;
+
| &nbsp;-
 
| x1
 
| x1
 
| param90
 
| param90
Linia 405: Linia 409:
 
|-
 
|-
 
| height="20" | Średnie spalanie paliwa
 
| height="20" | Średnie spalanie paliwa
| Czujnik całkowitego zużycia paliwa
+
| Czujnik niestandardowy
 
| 0
 
| 0
 
| 65535
 
| 65535
Linia 413: Linia 417:
 
|}
 
|}
  
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z [mailto:tech@diagomatic.com Działem Technicznym].
+
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z [mailto:tech@diagomatic.com Działem Technicznym]&nbsp;podając marke, model, rocznik oraz silnik swojego pojazdu.
 +
 
 +
Jeżeli odczyt danej wartości jest niedostępny w modelu auta klienta, to wartość czujnika będzie wynosić&nbsp;''Nieznany''.&nbsp;
 
[[Category:Urządzenia]]
 
[[Category:Urządzenia]]

Aktualna wersja na dzień 13:17, 26 wrz 2016

Teltonika FM1000
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.

Funkcje urządzenia

  • Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
  • Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu:
    • Napięcie akumulatora
    • Licznik przebiegu w urządzeniu
    • Czas, który upłynął od skasowania błędu
    • Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
    • Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
    • Czujnik podłączenia urządzenia
    • Temperatura płynu chłodniczego
    • Obroty silnika
    • Pozycja pedału gazu
    • Ilość błędów DTC
    • Obciążenie silnika
    • Temperatura zasysanego powietrza do silnika
    • Ciśnienie układu dolotowego
    • Czujnik zapłonu
    • Czas od włączenia silnika
    • Średnie spalanie
    • Poziom paliwa
    • Przepływ powietrza
    • Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
    • Przejechany dystans z błędem
    • Temperatura otoczenia
    • Jednostkowe zużycie paliwa
    • Chwilowe zużycie paliwa
    • Ciśnienie paliwa
  • Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
  • Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
  • Wykrywanie wypadku
  • Wykrywanie zagłuszania

Dane techniczne

Parametr Specyfikacja
Wymiary 67 mm x 49,6 mm x 25 mm
Waga 65 g
Sieć GSM/GPRS
Zakres częstotliwości 850/900/1800/1900 MHz
Czułość GPS -161dBm
Dokładność GPS 2 m
Czas szukania sygnału GPS

Zimny start 35 s

Ciepły start 25 s

Gorący start 2 s

Zakres napięcia DC 10 ~ 16V
Bateria Wbudowana - 3.7 V 170 mAh
Temperatura przechowywania od -40 °C do +70 °C
Temperatura pracy od -25 °C do +55 °C

Instalacja karty SIM

Fm1000 inst.jpg

Fm1000 inst2.jpg

Fm1000 inst3.jpg

Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.

Konfiguracja urządzenia

Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.

  1. Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.

Fm1000 conf.jpg

  1. Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
  2. Ze strony http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1000.zip pobrać pakiet konfiguracyjny. 
  3. Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
  4. Kliknąć Connect, a następnie Load.
  5. Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).

Fm1000 conf2.png

Fm1000 conf3.png

Fm1000 conf4.png

Dodatkowo, w zakładce Operator List w Home Operator Code należy wpisać 26003. 

Fm1000 conf5.png

Fm1000 conf6.png

  1. W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
  2. Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Uwaga! Aby skonfigurować urządzenie możesz skorzystać też z gotowego pliku FM1000_config.xml z paczki konfiguracyjnej. Aby to zrobić wykonaj kroki 1 - 5, a następnie wybierz Load from File, wybierz plik FM1000_config.xml, kliknij Save, a następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Podłączenie urządzenia w pojeździe

Podłączenie urządzenia w pojeździe odbywa się poprzez włożenie nadajnika w złącze diagnostyczne OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj

Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu

Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z temperaturą płynu chłodniczego:

  • Typ czujnika: Czujnik temperatury
  • System miar: Metryczny
  • Parametr: param5

Dla czujnika średniego spalania paliwa (w jego przypadku zastosowano przelicznik *0,01, który należy uwzględnić):

  • Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
  • System miar: l/100 km
  • Parametr: param114/const0.01
Nazwa Typ czujnika Min Max Jednostka Przelicznik Parametr
Czujnik zapłonu Czujnik zapłonu 0 1 - - in1
Ilość błędów DTC Czujnik niestandardowy 0 255  - x1 param90
Obciążenie silnika Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param91
Temperatura płynu chłodzącego Czujnik temperatury -40 215 C x1 param5
Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa Czujnik niestandardowy
-100 99  % x1 param92
Ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 765 kPa x1 param93
Ciśnienie dolotu powietrza Czujnik niestandardowy
0 255 kPa x1 param94
Obroty silnika Czujnik obrotów silnika 0 16383 RPM x1 param6
Prędkość pojazdu Czujnik niestandardowy
0 255 km/h x1 param8
Wyprzedzenie czasowe Czujnik niestandardowy
-64 63 O x1 param95
Temperatura powietrza na dolocie Czujnik temperatury -40 215 C x1 param96
Przepływ powietrza Czujnik niestandardowy
0 65535 g/sec x0,01 param97
Pozycja pedału gazu Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param7
Czas od włączenia silnika Czujnik niestandardowy
0 65535 sec x1 param98
Dystans przejechany z błędem Czujnik niestandardowy
0 65535 km x1 param10
Względne cisnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 51772 kPa x0,1 param99
Bezpośrednie ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 kPa x0,1 param100
Status EGR Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param101
Błąd EGR Czujnik niestandardowy
-100 99  % x1 param102
Poziom paliwa Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param9
Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów Czujnik niestandardowy
0 65535 km x1 param11
Ciśnienie barometryczne Czujnik niestandardowy
0 255 kPa x1 param103
Napięcie zasilania modułu  Czujnik napięcia 0 65535 mV x1 param104
Masa powietrza na jeden cykl silnika Czujnik niestandardowy
0 25700  % x1 param105
Temperatura otoczenia Czujnik temperatury -40 215 C x1 param106
Czas od zapalenia się błędu Czujnik niestandardowy
0 65535 min x1 param107
Czas od wyczyszczenia błędów Czujnik niestandardowy
0 65535 min x1 param108
Absolutne ciśnienie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 kPa x10 param109
Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym Czujnik niestandardowy
0 100  % x1 param110
Temperatura oleju Czujnik temperatury -40 210 C x1 param111
Czas wtrysku paliwa Czujnik niestandardowy
-21000 30199 O x0,01 param112
Chwilowe zużycie paliwa Czujnik niestandardowy
0 65535 l/100 km x0,01 param113
Średnie spalanie paliwa Czujnik niestandardowy 0 65535 l/100 km x0,01 param114

Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z Działem Technicznym podając marke, model, rocznik oraz silnik swojego pojazdu.

Jeżeli odczyt danej wartości jest niedostępny w modelu auta klienta, to wartość czujnika będzie wynosić Nieznany