Teltonika FMB920: Różnice pomiędzy wersjami
| (Nie pokazano 17 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
| Linia 3: | Linia 3: | ||
= Teltonika FMB920 = | = Teltonika FMB920 = | ||
<div><div> | <div><div> | ||
| − | Nadajnik nowej generacji GSM/GPS o niewielkich wymiarach zewnętrznych i zaawansowanych możliwościach technicznych. Wbudowany moduł Bluetooth 3.0, karta SD i wewnętrzna bateria. Wykrywanie wypadków i funkcja antykradzieżowa. Układ w pełni przystosowany do realizacji pakietów usług | + | Nadajnik nowej generacji GSM/GPS o niewielkich wymiarach zewnętrznych i zaawansowanych możliwościach technicznych. Wbudowany moduł Bluetooth 3.0, karta SD i wewnętrzna bateria. Wykrywanie wypadków i funkcja antykradzieżowa. Układ w pełni przystosowany do realizacji pakietów usług Trip Assistance oferowanych przez Diagomatic. |
</div></div> | </div></div> | ||
== Funkcje urządzenia == | == Funkcje urządzenia == | ||
| − | * | + | *urządzenie przygotowane do usługi Trip Assistance Diagomatic |
| − | * | + | **możliwość podłączenia zestawu głośnomówiącego |
| − | * | + | **zastosowanie tego urządzenia umożliwia natychmiastową reakcję naszego call center w przypadku kradzieży |
| − | *wsparcie dla przycisku SOS | + | **pomoc przy wypadku i stłuczce przez call center Diagomatic |
| + | **podpowiedzi POI, porady eksperta i pomoc techniczna na żądanie klienta | ||
| + | **wsparcie dla przycisku SOS | ||
*monitorowanie pracy na biegu jałowym | *monitorowanie pracy na biegu jałowym | ||
*heartbeat | *heartbeat | ||
| + | *slot na kartę microSD | ||
*bardzo precyzyjny licznik przebiegu | *bardzo precyzyjny licznik przebiegu | ||
| − | |||
| − | |||
*monitorowanie napięcia akumulatora | *monitorowanie napięcia akumulatora | ||
*FOTA | *FOTA | ||
*alarm o odłączeniu urządzenia | *alarm o odłączeniu urządzenia | ||
*wbudowany akcelerometr monitorujący gwałtowne przyspieszenia i hamowania | *wbudowany akcelerometr monitorujący gwałtowne przyspieszenia i hamowania | ||
| − | *możliwość podłączenia | + | *możliwość podłączenia sondy paliwa |
*wewnętrzne anteny | *wewnętrzne anteny | ||
| + | *stopień wodoszczelności IP41 | ||
| + | *konfiguracja urządzenia przez Bluetooth | ||
| + | *wsparcie dla czujników Bluetooth | ||
*wbudowana bateria | *wbudowana bateria | ||
| Linia 37: | Linia 41: | ||
|- | |- | ||
| Waga | | Waga | ||
| − | | | + | | 55 g (z przewodem) |
|- | |- | ||
| Sieć | | Sieć | ||
| Linia 46: | Linia 50: | ||
|- | |- | ||
| Czułość GPS | | Czułość GPS | ||
| − | | - | + | | -162 dBm<br/> |
|- | |- | ||
| Dokładność GPS | | Dokładność GPS | ||
| Linia 66: | Linia 70: | ||
|- | |- | ||
| Bateria | | Bateria | ||
| − | | | + | | Wbudowana - 3,7 V 170 mAh<br/> |
|- | |- | ||
| Temperatura przechowywania | | Temperatura przechowywania | ||
| − | | | + | | od -40 °C do + 70 °C<br/> |
|- | |- | ||
| − | | | + | | Temperatura pracy |
| − | | | + | | od -25 °C do +55°C<br/> |
|} | |} | ||
== Instalacja karty SIM == | == Instalacja karty SIM == | ||
| − | Aby otworzyć urządzenie należy | + | Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w czterech miejscach (jedno z nich jest pokazane na zdjęciu)<br/>[[File:Fmb m 1.jpg|left|text-top|500px|Otwieranie obudowy]] |
| Linia 107: | Linia 111: | ||
| − | Podczas transportu w urządzeniu | + | Podczas transportu w urządzeniu FMB920 odłączana jest bateria. Aby ją podłączyć płaskim narzędziem podważ baterię i wyjmij ją. Podłącz kostkę baterii do miejsca pokazanego na zdjęciu. Kierunek i sposób montażu karty SIM pokazuje strzałka. <br/>[[File:Fmb m 2.jpg|left|text-bottom|500px|Podłączenie kostki]] |
| Linia 135: | Linia 139: | ||
| − | |||
| − | + | Następnie należy urządzenie starannie złożyć. Nadajnik jest gotowy do konfiguracji i montażu. | |
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | Następnie należy urządzenie starannie złożyć. Nadajnik jest gotowy do | + | |
== Konfiguracja urządzenia == | == Konfiguracja urządzenia == | ||
| Linia 244: | Linia 222: | ||
| − | {| border="1" cellspacing="0" cellpadding="1" style="width: | + | {| border="1" cellspacing="0" cellpadding="1" style="width: 602px;" |
|- | |- | ||
! scope="col" | PIN | ! scope="col" | PIN | ||
| − | ! scope="col" style="width: | + | ! scope="col" style="width: 120px;" | Kolor przewodu |
| − | ! scope="col" style="width: | + | ! scope="col" style="width: 348px;" | Podłączane do |
|- | |- | ||
| VCC+ | | VCC+ | ||
| − | | style="width: | + | | style="width: 120px;" | Czerwony |
| − | | style="width: | + | | style="width: 348px;" | Zasilanie + |
|- | |- | ||
| GND | | GND | ||
| − | | style="width: | + | | style="width: 120px;" | Czarny |
| − | | style="width: | + | | style="width: 348px;" | Zasilanie - |
|- | |- | ||
| DIN1 | | DIN1 | ||
| − | | style="width: | + | | style="width: 120px;" | Żółty |
| − | | style="width: | + | | style="width: 348px;" | Wykrywanie zapłonu, Przycisk SOS, Czujnik otwarcia drzwi |
|- | |- | ||
| AIN1 | | AIN1 | ||
| − | | style="width: | + | | style="width: 120px;" | Szary |
| − | | style="width: | + | | style="width: 348px;" | Sonda paliwa, Wskaźnik paliwa |
|- | |- | ||
| DOUT1 | | DOUT1 | ||
| − | | style="width: | + | | style="width: 120px;" | Biały |
| − | | style="width: | + | | style="width: 348px;" | LED/Brzęczyk, Przekaźnik do odcięcia zapłonu |
|} | |} | ||
== Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu == | == Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu == | ||
| − | Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik | + | Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako [[Obiekty#Czujniki.C2.A0|czujniki]]. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik zapłonu: |
| − | *Typ czujnika: Czujnik | + | *Typ czujnika: Czujnik zapłonu |
| − | *System miar: | + | *System miar: Włącz/Wyłącz |
| − | *Parametr: | + | *Parametr: io_239 |
| − | + | Akcelerometr - w jego przypadku zastosowano przelicznik *10, który należy uwzględnić: | |
| − | *Typ czujnika: | + | *Typ czujnika: Akcelerometr |
| − | *System miar: | + | *System miar: g |
| − | *Parametr: | + | *Parametr: io_254/const10 |
{| border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" style="width:500px;" | {| border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" style="width:500px;" | ||
| Linia 297: | Linia 275: | ||
| width="64" | - | | width="64" | - | ||
| width="64" | - | | width="64" | - | ||
| − | | width="119" | | + | | width="119" | io_239 |
|- | |- | ||
| height="60" width="178" | Analogowe wejście 1 | | height="60" width="178" | Analogowe wejście 1 | ||
| Linia 303: | Linia 281: | ||
| width="64" | mV | | width="64" | mV | ||
| width="64" | x1 | | width="64" | x1 | ||
| − | | width="119" | | + | | width="119" | io_9 |
|- | |- | ||
| height="40" width="178" | Napięcie źródła zasilania | | height="40" width="178" | Napięcie źródła zasilania | ||
| Linia 315: | Linia 293: | ||
| width="64" | m | | width="64" | m | ||
| width="64" | x1 | | width="64" | x1 | ||
| − | | width="119" | | + | | width="119" | io_199 |
|- | |- | ||
| height="80" width="178" | Czujnik nagłego hamowania | | height="80" width="178" | Czujnik nagłego hamowania | ||
| Linia 321: | Linia 299: | ||
| width="64" | - | | width="64" | - | ||
| width="64" | x1 | | width="64" | x1 | ||
| − | | width="119" | | + | | width="119" | io_253 |
|- | |- | ||
| height="80" width="178" | Czujnik nagłego przyspieszania | | height="80" width="178" | Czujnik nagłego przyspieszania | ||
| Linia 327: | Linia 305: | ||
| width="64" | - | | width="64" | - | ||
| width="64" | x1 | | width="64" | x1 | ||
| − | | width="119" | | + | | width="119" | io_253 |
| + | |- | ||
| + | | height="80" width="178" | Czujnik nagłego skręcania | ||
| + | | width="64" | Niestandardowy czujnik cyfrowy | ||
| + | | width="64" | - | ||
| + | | width="64" | x1 | ||
| + | | width="119" | io_253 | ||
|- | |- | ||
| height="40" width="178" | Akcelerometr | | height="40" width="178" | Akcelerometr | ||
| width="64" | Akcelerometr | | width="64" | Akcelerometr | ||
| width="64" | g | | width="64" | g | ||
| − | | width="64" | | + | | width="64" | x10 |
| − | | width="119" | | + | | width="119" | io_254 |
|} | |} | ||
| Linia 376: | Linia 360: | ||
|- | |- | ||
| 2 | | 2 | ||
| + | | 0 | ||
| + | | 0 | ||
| + | |} | ||
| + | |||
| + | W przypadku czujnika nagłego skręcania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami: | ||
| + | |||
| + | {| border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" style="width:350px;" | ||
| + | |- | ||
| + | ! scope="col" | X | ||
| + | ! scope="col" | a | ||
| + | ! scope="col" | b | ||
| + | |- | ||
| + | | 0 | ||
| + | | 0 | ||
| + | | 0 | ||
| + | |- | ||
| + | | 3 | ||
| + | | 0 | ||
| + | | 1 | ||
| + | |- | ||
| + | | 4 | ||
| 0 | | 0 | ||
| 0 | | 0 | ||
| Linia 404: | Linia 409: | ||
| 10 | | 10 | ||
| Czujnik nagłego przyspieszania | | Czujnik nagłego przyspieszania | ||
| + | |- | ||
| + | | Skręt, g | ||
| + | | Nagłe skręcanie | ||
| + | | 0.3 | ||
| + | | puste | ||
| + | | 10 | ||
| + | | Czujnik nagłego skręcania | ||
|} | |} | ||
| − | Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne oraz grzywnę według swoich potrzeb. <br/> | + | Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne przeciążenia oraz grzywnę według swoich potrzeb. <br/> |
[[Category:Przyszłe urządzenia]] [[Category:Trip Assistance]] | [[Category:Przyszłe urządzenia]] [[Category:Trip Assistance]] | ||
Aktualna wersja na dzień 10:27, 20 sty 2017
Spis treści
Teltonika FMB920
Nadajnik nowej generacji GSM/GPS o niewielkich wymiarach zewnętrznych i zaawansowanych możliwościach technicznych. Wbudowany moduł Bluetooth 3.0, karta SD i wewnętrzna bateria. Wykrywanie wypadków i funkcja antykradzieżowa. Układ w pełni przystosowany do realizacji pakietów usług Trip Assistance oferowanych przez Diagomatic.
Funkcje urządzenia
- urządzenie przygotowane do usługi Trip Assistance Diagomatic
- możliwość podłączenia zestawu głośnomówiącego
- zastosowanie tego urządzenia umożliwia natychmiastową reakcję naszego call center w przypadku kradzieży
- pomoc przy wypadku i stłuczce przez call center Diagomatic
- podpowiedzi POI, porady eksperta i pomoc techniczna na żądanie klienta
- wsparcie dla przycisku SOS
- monitorowanie pracy na biegu jałowym
- heartbeat
- slot na kartę microSD
- bardzo precyzyjny licznik przebiegu
- monitorowanie napięcia akumulatora
- FOTA
- alarm o odłączeniu urządzenia
- wbudowany akcelerometr monitorujący gwałtowne przyspieszenia i hamowania
- możliwość podłączenia sondy paliwa
- wewnętrzne anteny
- stopień wodoszczelności IP41
- konfiguracja urządzenia przez Bluetooth
- wsparcie dla czujników Bluetooth
- wbudowana bateria
Dane techniczne
| Parametr | Specyfikacja |
| Wymiary |
79 mm x 43 mm x 12 mm |
| Waga | 55 g (z przewodem) |
| Sieć | GSM/GPRS |
| Zakres częstotliwości | 850/900/1800/1900 MHz |
| Czułość GPS | -162 dBm |
| Dokładność GPS | < 3 m |
| Czas szukania sygnału GPS |
Zimny start 35 s Ciepły start 25 s Gorący start 1 s
|
| Zakres napięcia | DC 10V - 30V |
| Bateria | Wbudowana - 3,7 V 170 mAh |
| Temperatura przechowywania | od -40 °C do + 70 °C |
| Temperatura pracy | od -25 °C do +55°C |
Instalacja karty SIM
Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w czterech miejscach (jedno z nich jest pokazane na zdjęciu)
Następnie należy urządzenie starannie złożyć. Nadajnik jest gotowy do konfiguracji i montażu.
Konfiguracja urządzenia
Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM11XX Configurator.
- Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny VCC+ i VCC-.
- Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
- Ze strony http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1120.zip pobrać pakiet konfiguracyjny.
- Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM11XX konfigurator jako administrator.
- Kliknąć Connect, a następnie Load.
- Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).
Dodatkowo, w zakładce Operator List w Home Operator Code należy wpisać 26003.
- W zakładce IOmożna zaznaczyć interesujące nas dane do przesyłania do Wialonu.
- Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Uwaga! Aby skonfigurować urządzenie możesz skorzystać też z gotowego pliku FM1120_config.xml z paczki konfiguracyjnej. Aby to zrobić wykonaj kroki 1 - 5, a następnie wybierz Load from File, wybierz plik FM1120_config.xml, kliknij Save, a następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Instrukcja podłączenia
| PIN | Kolor przewodu | Podłączane do |
|---|---|---|
| VCC+ | Czerwony | Zasilanie + |
| GND | Czarny | Zasilanie - |
| DIN1 | Żółty | Wykrywanie zapłonu, Przycisk SOS, Czujnik otwarcia drzwi |
| AIN1 | Szary | Sonda paliwa, Wskaźnik paliwa |
| DOUT1 | Biały | LED/Brzęczyk, Przekaźnik do odcięcia zapłonu |
Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik zapłonu:
- Typ czujnika: Czujnik zapłonu
- System miar: Włącz/Wyłącz
- Parametr: io_239
Akcelerometr - w jego przypadku zastosowano przelicznik *10, który należy uwzględnić:
- Typ czujnika: Akcelerometr
- System miar: g
- Parametr: io_254/const10
| Nazwa | Typ czujnika | Jednostka | Przelicznik | Parametr |
|---|---|---|---|---|
| Czujnik zapłonu | Czujnik zapłonu | - | - | io_239 |
| Analogowe wejście 1 | Czujnik niestandardowy | mV | x1 | io_9 |
| Napięcie źródła zasilania | Czujnik napięcia | V | x1 | pwr_ext |
| Przebieg | Odometr z urządzenia | m | x1 | io_199 |
| Czujnik nagłego hamowania | Niestandardowy czujnik cyfrowy | - | x1 | io_253 |
| Czujnik nagłego przyspieszania | Niestandardowy czujnik cyfrowy | - | x1 | io_253 |
| Czujnik nagłego skręcania | Niestandardowy czujnik cyfrowy | - | x1 | io_253 |
| Akcelerometr | Akcelerometr | g | x10 | io_254 |
Dodatkowo, w przypadku czujnika nagłego hamowania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:
| X | a | b |
|---|---|---|
| 0 | 0 | 0 |
| 2 | 0 | 1 |
| 3 | 0 | 0 |
W przypadku czujnika nagłego przyspieszania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:
| X | a | b |
|---|---|---|
| 0 | 0 | 0 |
| 1 | 0 | 1 |
| 2 | 0 | 0 |
W przypadku czujnika nagłego skręcania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:
| X | a | b |
|---|---|---|
| 0 | 0 | 0 |
| 3 | 0 | 1 |
| 4 | 0 | 0 |
Następnie, należy zapisać wszystkie wartości i jeszcze raz wejśc we właściwości obiektu. W zakładce Jazda Eko należy dodać następujące kryteria:
| Kryterium | Nazwa | Min wartość | Maks wartość | Grzywna | Weryfikator |
|---|---|---|---|---|---|
| Hamowanie, g | Nagłe hamowanie | 0.3 | puste |
10 | Czujnik nagłego hamowania |
| Przyspieszenie, g | Nagłe przyspieszenie | 0.3 | puste |
10 | Czujnik nagłego przyspieszania |
| Skręt, g | Nagłe skręcanie | 0.3 | puste | 10 | Czujnik nagłego skręcania |
Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne przeciążenia oraz grzywnę według swoich potrzeb.