Teltonika FM1000: Różnice pomiędzy wersjami
| (Nie pokazano 18 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
| Linia 4: | Linia 4: | ||
*Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe | *Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe | ||
| − | *Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu | + | *Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu: |
**Napięcie akumulatora | **Napięcie akumulatora | ||
**Licznik przebiegu w urządzeniu | **Licznik przebiegu w urządzeniu | ||
| Linia 32: | Linia 32: | ||
*Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym | *Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym | ||
*Wykrywanie wypadku | *Wykrywanie wypadku | ||
| − | *Wykrywanie | + | *Wykrywanie zagłuszania |
== Dane techniczne == | == Dane techniczne == | ||
| Linia 89: | Linia 89: | ||
[[File:Fm1000 inst3.jpg|500px|Fm1000 inst3.jpg]] | [[File:Fm1000 inst3.jpg|500px|Fm1000 inst3.jpg]] | ||
| − | Aby otworzyć urządzenie należy | + | Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu. |
== Konfiguracja urządzenia == | == Konfiguracja urządzenia == | ||
| Linia 100: | Linia 100: | ||
<ol start="2"> | <ol start="2"> | ||
<li>Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.</li> | <li>Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.</li> | ||
| + | <li>Ze strony [http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1000.zip http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1000.zip] pobrać pakiet konfiguracyjny. </li> | ||
<li>Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.</li> | <li>Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.</li> | ||
<li>Kliknąć Connect, a następnie ''Load''.</li> | <li>Kliknąć Connect, a następnie ''Load''.</li> | ||
| Linia 110: | Linia 111: | ||
[[File:Fm1000 conf4.png|700px|Fm1000 conf4.png]] | [[File:Fm1000 conf4.png|700px|Fm1000 conf4.png]] | ||
| + | |||
| + | Dodatkowo, w zakładce Operator List w Home Operator Code należy wpisać 26003. | ||
[[File:Fm1000 conf5.png|700px|Fm1000 conf5.png]] | [[File:Fm1000 conf5.png|700px|Fm1000 conf5.png]] | ||
| Linia 118: | Linia 121: | ||
<li>Kliknąć ''Save''. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie ''Disconnect''. Urządzenie może być odłączone.</li> | <li>Kliknąć ''Save''. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie ''Disconnect''. Urządzenie może być odłączone.</li> | ||
</ol> | </ol> | ||
| + | |||
| + | Uwaga! Aby skonfigurować urządzenie możesz skorzystać też z gotowego pliku FM1000_config.xml z paczki konfiguracyjnej. Aby to zrobić wykonaj kroki 1 - 5, a następnie wybierz ''Load from File'', wybierz plik FM1000_config.xml, kliknij ''Save'', a następnie ''Disconnect''. Urządzenie może być odłączone. | ||
== Podłączenie urządzenia w pojeździe == | == Podłączenie urządzenia w pojeździe == | ||
| − | Podłączenie odbywa się poprzez | + | Podłączenie urządzenia w pojeździe odbywa się poprzez włożenie nadajnika w złącze diagnostyczne OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij [[Skrócona_instrukcja_obsługi#Dodawanie.C2.A0obiektu|tutaj]]. |
== Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu == | == Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu == | ||
| Linia 131: | Linia 136: | ||
*Parametr: param5 | *Parametr: param5 | ||
| − | Dla | + | Dla czujnika średniego spalania paliwa (w jego przypadku zastosowano przelicznik *0,01, który należy uwzględnić): |
*Typ czujnika: Czujnik niestandardowy | *Typ czujnika: Czujnik niestandardowy | ||
| − | *System miar: | + | *System miar: l/100 km |
| − | *Parametr: | + | *Parametr: param114/const0.01 |
| − | + | ||
| − | {| border="1" cellspacing="1" cellpadding=" | + | {| border="1" cellspacing="1" cellpadding="0" style="width:800px;" |
|- | |- | ||
! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa | ! height="20" width="267" scope="col" | Nazwa | ||
| Linia 146: | Linia 150: | ||
! width="69" scope="col" | Jednostka | ! width="69" scope="col" | Jednostka | ||
! width="73" scope="col" | Przelicznik | ! width="73" scope="col" | Przelicznik | ||
| − | ! width="47" scope="col" | | + | ! width="47" scope="col" | Parametr |
| + | |- | ||
| + | | height="20" | Czujnik zapłonu | ||
| + | | Czujnik zapłonu | ||
| + | | 0 | ||
| + | | 1 | ||
| + | | - | ||
| + | | - | ||
| + | | in1 | ||
|- | |- | ||
| height="20" | Ilość błędów DTC | | height="20" | Ilość błędów DTC | ||
| Linia 152: | Linia 164: | ||
| 0 | | 0 | ||
| 255 | | 255 | ||
| − | | | + | | - |
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param90 |
|- | |- | ||
| height="20" | Obciążenie silnika | | height="20" | Obciążenie silnika | ||
| Linia 162: | Linia 174: | ||
| % | | % | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param91 |
|- | |- | ||
| height="20" | Temperatura płynu chłodzącego | | height="20" | Temperatura płynu chłodzącego | ||
| Linia 170: | Linia 182: | ||
| C | | C | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param5 |
|- | |- | ||
| height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | | height="20" | Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | ||
| Linia 178: | Linia 190: | ||
| % | | % | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param92 |
|- | |- | ||
| height="20" | Ciśnienie paliwa | | height="20" | Ciśnienie paliwa | ||
| Linia 186: | Linia 198: | ||
| kPa | | kPa | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param93 |
|- | |- | ||
| height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza | | height="20" | Ciśnienie dolotu powietrza | ||
| Linia 194: | Linia 206: | ||
| kPa | | kPa | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param94 |
|- | |- | ||
| height="20" | Obroty silnika | | height="20" | Obroty silnika | ||
| Linia 202: | Linia 214: | ||
| RPM | | RPM | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param6 |
|- | |- | ||
| height="20" | Prędkość pojazdu | | height="20" | Prędkość pojazdu | ||
| Linia 210: | Linia 222: | ||
| km/h | | km/h | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param8 |
|- | |- | ||
| height="20" | Wyprzedzenie czasowe | | height="20" | Wyprzedzenie czasowe | ||
| Linia 218: | Linia 230: | ||
| O | | O | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param95 |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie | | height="20" width="267" | Temperatura powietrza na dolocie | ||
| Linia 226: | Linia 238: | ||
| width="69" | C | | width="69" | C | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param96 |
|- | |- | ||
| height="20" | Przepływ powietrza | | height="20" | Przepływ powietrza | ||
| Linia 234: | Linia 246: | ||
| g/sec | | g/sec | ||
| x0,01 | | x0,01 | ||
| − | | | + | | param97 |
|- | |- | ||
| height="20" | Pozycja pedału gazu | | height="20" | Pozycja pedału gazu | ||
| Linia 242: | Linia 254: | ||
| % | | % | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param7 |
|- | |- | ||
| height="20" | Czas od włączenia silnika | | height="20" | Czas od włączenia silnika | ||
| Linia 250: | Linia 262: | ||
| sec | | sec | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param98 |
|- | |- | ||
| height="20" | Dystans przejechany z błędem | | height="20" | Dystans przejechany z błędem | ||
| Linia 258: | Linia 270: | ||
| km | | km | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param10 |
|- | |- | ||
| height="20" | Względne cisnienie paliwa | | height="20" | Względne cisnienie paliwa | ||
| Linia 266: | Linia 278: | ||
| kPa | | kPa | ||
| x0,1 | | x0,1 | ||
| − | | | + | | param99 |
|- | |- | ||
| height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa | | height="20" | Bezpośrednie ciśnienie paliwa | ||
| Linia 274: | Linia 286: | ||
| kPa | | kPa | ||
| x0,1 | | x0,1 | ||
| − | | | + | | param100 |
|- | |- | ||
| height="20" | Status EGR | | height="20" | Status EGR | ||
| Linia 282: | Linia 294: | ||
| % | | % | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param101 |
|- | |- | ||
| height="20" | Błąd EGR | | height="20" | Błąd EGR | ||
| Linia 290: | Linia 302: | ||
| % | | % | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param102 |
|- | |- | ||
| height="20" | Poziom paliwa | | height="20" | Poziom paliwa | ||
| Linia 298: | Linia 310: | ||
| % | | % | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param9 |
|- | |- | ||
| height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | | height="20" | Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | ||
| Linia 306: | Linia 318: | ||
| km | | km | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param11 |
|- | |- | ||
| height="20" | Ciśnienie barometryczne | | height="20" | Ciśnienie barometryczne | ||
| Linia 314: | Linia 326: | ||
| kPa | | kPa | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param103 |
|- | |- | ||
| height="20" | Napięcie zasilania modułu | | height="20" | Napięcie zasilania modułu | ||
| Linia 322: | Linia 334: | ||
| mV | | mV | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param104 |
|- | |- | ||
| height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika | | height="20" | Masa powietrza na jeden cykl silnika | ||
| Linia 330: | Linia 342: | ||
| % | | % | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | | + | | param105 |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Temperatura otoczenia | | height="20" width="267" | Temperatura otoczenia | ||
| Linia 338: | Linia 350: | ||
| width="69" | C | | width="69" | C | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param106 |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu | | height="20" width="267" | Czas od zapalenia się błędu | ||
| Linia 346: | Linia 358: | ||
| width="69" | min | | width="69" | min | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param107 |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów | | height="20" width="267" | Czas od wyczyszczenia błędów | ||
| Linia 354: | Linia 366: | ||
| width="69" | min | | width="69" | min | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param108 |
|- | |- | ||
| height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa | | height="20" width="267" | Absolutne ciśnienie paliwa | ||
| Linia 362: | Linia 374: | ||
| width="69" | kPa | | width="69" | kPa | ||
| width="73" | x10 | | width="73" | x10 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param109 |
|- | |- | ||
| height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | | height="34" width="267" | Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | ||
| Linia 370: | Linia 382: | ||
| width="69" | % | | width="69" | % | ||
| width="73" | x1 | | width="73" | x1 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param110 |
|- | |- | ||
| height="20" | Temperatura oleju | | height="20" | Temperatura oleju | ||
| Linia 378: | Linia 390: | ||
| C | | C | ||
| x1 | | x1 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param111 |
|- | |- | ||
| height="20" | Czas wtrysku paliwa | | height="20" | Czas wtrysku paliwa | ||
| Linia 386: | Linia 398: | ||
| O | | O | ||
| x0,01 | | x0,01 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param112 |
|- | |- | ||
| height="20" | Chwilowe zużycie paliwa | | height="20" | Chwilowe zużycie paliwa | ||
| Linia 394: | Linia 406: | ||
| l/100 km | | l/100 km | ||
| x0,01 | | x0,01 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param113 |
|- | |- | ||
| height="20" | Średnie spalanie paliwa | | height="20" | Średnie spalanie paliwa | ||
| − | | Czujnik | + | | Czujnik niestandardowy |
| 0 | | 0 | ||
| 65535 | | 65535 | ||
| l/100 km | | l/100 km | ||
| x0,01 | | x0,01 | ||
| − | | width="47" | | + | | width="47" | param114 |
|} | |} | ||
| + | |||
| + | Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z [mailto:tech@diagomatic.com Działem Technicznym] podając marke, model, rocznik oraz silnik swojego pojazdu. | ||
| + | |||
| + | Jeżeli odczyt danej wartości jest niedostępny w modelu auta klienta, to wartość czujnika będzie wynosić ''Nieznany''. | ||
[[Category:Urządzenia]] | [[Category:Urządzenia]] | ||
Aktualna wersja na dzień 13:17, 26 wrz 2016
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.Spis treści
Funkcje urządzenia
- Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
- Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu:
- Napięcie akumulatora
- Licznik przebiegu w urządzeniu
- Czas, który upłynął od skasowania błędu
- Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
- Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
- Czujnik podłączenia urządzenia
- Temperatura płynu chłodniczego
- Obroty silnika
- Pozycja pedału gazu
- Ilość błędów DTC
- Obciążenie silnika
- Temperatura zasysanego powietrza do silnika
- Ciśnienie układu dolotowego
- Czujnik zapłonu
- Czas od włączenia silnika
- Średnie spalanie
- Poziom paliwa
- Przepływ powietrza
- Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
- Przejechany dystans z błędem
- Temperatura otoczenia
- Jednostkowe zużycie paliwa
- Chwilowe zużycie paliwa
- Ciśnienie paliwa
- Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
- Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
- Wykrywanie wypadku
- Wykrywanie zagłuszania
Dane techniczne
| Parametr | Specyfikacja |
| Wymiary | 67 mm x 49,6 mm x 25 mm |
| Waga | 65 g |
| Sieć | GSM/GPRS |
| Zakres częstotliwości | 850/900/1800/1900 MHz |
| Czułość GPS | -161dBm |
| Dokładność GPS | 2 m |
| Czas szukania sygnału GPS |
Zimny start 35 s Ciepły start 25 s Gorący start 2 s |
| Zakres napięcia | DC 10 ~ 16V |
| Bateria | Wbudowana - 3.7 V 170 mAh |
| Temperatura przechowywania | od -40 °C do +70 °C |
| Temperatura pracy | od -25 °C do +55 °C |
Instalacja karty SIM
Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.
Konfiguracja urządzenia
Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.
- Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.
- Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
- Ze strony http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM1000.zip pobrać pakiet konfiguracyjny.
- Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
- Kliknąć Connect, a następnie Load.
- Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).
Dodatkowo, w zakładce Operator List w Home Operator Code należy wpisać 26003.
- W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
- Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Uwaga! Aby skonfigurować urządzenie możesz skorzystać też z gotowego pliku FM1000_config.xml z paczki konfiguracyjnej. Aby to zrobić wykonaj kroki 1 - 5, a następnie wybierz Load from File, wybierz plik FM1000_config.xml, kliknij Save, a następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Podłączenie urządzenia w pojeździe
Podłączenie urządzenia w pojeździe odbywa się poprzez włożenie nadajnika w złącze diagnostyczne OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj.
Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z temperaturą płynu chłodniczego:
- Typ czujnika: Czujnik temperatury
- System miar: Metryczny
- Parametr: param5
Dla czujnika średniego spalania paliwa (w jego przypadku zastosowano przelicznik *0,01, który należy uwzględnić):
- Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
- System miar: l/100 km
- Parametr: param114/const0.01
| Nazwa | Typ czujnika | Min | Max | Jednostka | Przelicznik | Parametr |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Czujnik zapłonu | Czujnik zapłonu | 0 | 1 | - | - | in1 |
| Ilość błędów DTC | Czujnik niestandardowy | 0 | 255 | - | x1 | param90 |
| Obciążenie silnika | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param91 |
| Temperatura płynu chłodzącego | Czujnik temperatury | -40 | 215 | C | x1 | param5 |
| Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | Czujnik niestandardowy |
-100 | 99 | % | x1 | param92 |
| Ciśnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 765 | kPa | x1 | param93 |
| Ciśnienie dolotu powietrza | Czujnik niestandardowy |
0 | 255 | kPa | x1 | param94 |
| Obroty silnika | Czujnik obrotów silnika | 0 | 16383 | RPM | x1 | param6 |
| Prędkość pojazdu | Czujnik niestandardowy |
0 | 255 | km/h | x1 | param8 |
| Wyprzedzenie czasowe | Czujnik niestandardowy |
-64 | 63 | O | x1 | param95 |
| Temperatura powietrza na dolocie | Czujnik temperatury | -40 | 215 | C | x1 | param96 |
| Przepływ powietrza | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | g/sec | x0,01 | param97 |
| Pozycja pedału gazu | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param7 |
| Czas od włączenia silnika | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | sec | x1 | param98 |
| Dystans przejechany z błędem | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | km | x1 | param10 |
| Względne cisnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 51772 | kPa | x0,1 | param99 |
| Bezpośrednie ciśnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | kPa | x0,1 | param100 |
| Status EGR | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param101 |
| Błąd EGR | Czujnik niestandardowy |
-100 | 99 | % | x1 | param102 |
| Poziom paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param9 |
| Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | km | x1 | param11 |
| Ciśnienie barometryczne | Czujnik niestandardowy |
0 | 255 | kPa | x1 | param103 |
| Napięcie zasilania modułu | Czujnik napięcia | 0 | 65535 | mV | x1 | param104 |
| Masa powietrza na jeden cykl silnika | Czujnik niestandardowy |
0 | 25700 | % | x1 | param105 |
| Temperatura otoczenia | Czujnik temperatury | -40 | 215 | C | x1 | param106 |
| Czas od zapalenia się błędu | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | min | x1 | param107 |
| Czas od wyczyszczenia błędów | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | min | x1 | param108 |
| Absolutne ciśnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | kPa | x10 | param109 |
| Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param110 |
| Temperatura oleju | Czujnik temperatury | -40 | 210 | C | x1 | param111 |
| Czas wtrysku paliwa | Czujnik niestandardowy |
-21000 | 30199 | O | x0,01 | param112 |
| Chwilowe zużycie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | l/100 km | x0,01 | param113 |
| Średnie spalanie paliwa | Czujnik niestandardowy | 0 | 65535 | l/100 km | x0,01 | param114 |
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z Działem Technicznym podając marke, model, rocznik oraz silnik swojego pojazdu.
Jeżeli odczyt danej wartości jest niedostępny w modelu auta klienta, to wartość czujnika będzie wynosić Nieznany.