Teltonika FM1000: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 89: | Linia 89: | ||
[[File:Fm1000 inst3.jpg|500px|Fm1000 inst3.jpg]] | [[File:Fm1000 inst3.jpg|500px|Fm1000 inst3.jpg]] | ||
− | Aby otworzyć urządzenie należy | + | Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu. |
== Konfiguracja urządzenia == | == Konfiguracja urządzenia == |
Wersja z 09:00, 9 wrz 2016
FM1000 jest innowacyjnym produktem znanego na rynku litewskiego przedsiębiorstwa Teltonika. Pozwala na odczyt większości parametrów eksploatacyjnych pojazdu. Urządzanie przeznaczone jest dla klientów, którzy usługę monitorowania chcą połączyć z diagnostyką pojazdu. Urządzenie działa po włożeniu w złącze diagnostyczne OBD i nie wymaga dodatkowego montażu. Dodatkowo nadajnik FM1000 oferuje wykrywanie niebezpiecznego zachowania kierowcy na drodze, zagłuszania sygnału GPS w urządzeniu, monitorowanie pracy silnika na biegu jałowym, odczyt kodów DTC oraz inne funkcje, dostępne poprzez protokół diagnostyczny.Spis treści
Funkcje urządzenia
- Wykrywanie nagłych skrętów, hamowań, przyspieszeń w aplikacji iDriveSafe
- Uzyskiwanie następujących parametrów pracy pojazdu:
- Napięcie akumulatora
- Licznik przebiegu w urządzeniu
- Czas, który upłynął od skasowania błędu
- Czas, który upłynął od wystąpienia błędu
- Prędkość pojazdu wg. wskazań licznika
- Czujnik podłączenia urządzenia
- Temperatura płynu chłodniczego
- Obroty silnika
- Pozycja pedału gazu
- Ilość błędów DTC
- Obciążenie silnika
- Temperatura zasysanego powietrza do silnika
- Ciśnienie układu dolotowego
- Czujnik zapłonu
- Czas od włączenia silnika
- Średnie spalanie
- Poziom paliwa
- Przepływ powietrza
- Przejechany dystans od wyczyszczenia błędów
- Przejechany dystans z błędem
- Temperatura otoczenia
- Jednostkowe zużycie paliwa
- Chwilowe zużycie paliwa
- Ciśnienie paliwa
- Możliwość tworzenia raportów oraz alarmów o zmianie wartości ze wszystkich wyżej wymienionych czujników.
- Możliwość tworzenia raportów o pracy na biegu jałowym
- Wykrywanie wypadku
- Wykrywanie zgłuszania
Dane techniczne
Parametr | Specyfikacja |
Wymiary | 67 mm x 49,6 mm x 25 mm |
Waga | 65 g |
Sieć | GSM/GPRS |
Zakres częstotliwości | 850/900/1800/1900 MHz |
Czułość GPS | -161dBm |
Dokładność GPS | 2 m |
Czas szukania sygnału GPS |
Zimny start 35 s Ciepły start 25 s Gorący start 2 s |
Zakres napięcia | DC 10 ~ 16V |
Bateria | Wbudowana - 3.7 V 170 mAh |
Temperatura przechowywania | od -40 °C do +70 °C |
Temperatura pracy | od -25 °C do +55 °C |
Instalacja karty SIM
Aby otworzyć urządzenie należy podważyć jego obudowę płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu. Podczas transportu w urządzeniu FM1000 odłączana jest bateria. Przed pierwszym uruchomieniem należy ją podłączyć spinając kostkę w sposób pokazany na powyższym zdjęciu.
Konfiguracja urządzenia
Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.
- Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni i ujemny (do wystającego PIN-u) jak pokazano na obrazku.
- Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
- Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
- Kliknąć Connect, a następnie Load.
- Wypełnić wszystkie pola jak poniżej (kliknij w obrazek aby powiększyć).
Dodatkowo, w zakładce Operator List w Home Operator Code należy wpisać 26003.
- W zakładce OBD można zaznaczyć interesujące dane diagnostyczne pojazdu.
- Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.
Podłączenie urządzenia w pojeździe
Podłączenie urządzenia w pojeździe odbywa się poprzez włożenie nadajnika w złącze diagnostyczne OBDII pojazdu. Teraz można dodać urządzenie do systemu Wialon, aby dowiedzieć się jak to zrobić kliknij tutaj.
Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu
Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z temperaturą płynu chłodniczego:
- Typ czujnika: Czujnik temperatury
- System miar: Metryczny
- Parametr: param5
Dla czujnika średniego spalania paliwa (w jego przypadku zastosowano przelicznik *0,01, który należy uwzględnić):
- Typ czujnika: Czujnik niestandardowy
- System miar: l/100 km
- Parametr: param114/const0.01
Nazwa | Typ czujnika | Min | Max | Jednostka | Przelicznik | Parametr |
---|---|---|---|---|---|---|
Czujnik zapłonu | Czujnik zapłonu | 0 | 1 | - | - | in1 |
Ilość błędów DTC | Czujnik niestandardowy | 0 | 255 | - | x1 | param90 |
Obciążenie silnika | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param91 |
Temperatura płynu chłodzącego | Czujnik temperatury | -40 | 215 | C | x1 | param5 |
Krótkoterminowa korekta mieszanki paliwa | Czujnik niestandardowy |
-100 | 99 | % | x1 | param92 |
Ciśnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 765 | kPa | x1 | param93 |
Ciśnienie dolotu powietrza | Czujnik niestandardowy |
0 | 255 | kPa | x1 | param94 |
Obroty silnika | Czujnik obrotów silnika | 0 | 16383 | RPM | x1 | param6 |
Prędkość pojazdu | Czujnik niestandardowy |
0 | 255 | km/h | x1 | param8 |
Wyprzedzenie czasowe | Czujnik niestandardowy |
-64 | 63 | O | x1 | param95 |
Temperatura powietrza na dolocie | Czujnik temperatury | -40 | 215 | C | x1 | param96 |
Przepływ powietrza | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | g/sec | x0,01 | param97 |
Pozycja pedału gazu | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param7 |
Czas od włączenia silnika | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | sec | x1 | param98 |
Dystans przejechany z błędem | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | km | x1 | param10 |
Względne cisnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 51772 | kPa | x0,1 | param99 |
Bezpośrednie ciśnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | kPa | x0,1 | param100 |
Status EGR | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param101 |
Błąd EGR | Czujnik niestandardowy |
-100 | 99 | % | x1 | param102 |
Poziom paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param9 |
Dystans przejechany od wyczyszczenia błędów | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | km | x1 | param11 |
Ciśnienie barometryczne | Czujnik niestandardowy |
0 | 255 | kPa | x1 | param103 |
Napięcie zasilania modułu | Czujnik napięcia | 0 | 65535 | mV | x1 | param104 |
Masa powietrza na jeden cykl silnika | Czujnik niestandardowy |
0 | 25700 | % | x1 | param105 |
Temperatura otoczenia | Czujnik temperatury | -40 | 215 | C | x1 | param106 |
Czas od zapalenia się błędu | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | min | x1 | param107 |
Czas od wyczyszczenia błędów | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | min | x1 | param108 |
Absolutne ciśnienie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | kPa | x10 | param109 |
Pozostały czas życia baterii w pojeździe hybrydowym | Czujnik niestandardowy |
0 | 100 | % | x1 | param110 |
Temperatura oleju | Czujnik temperatury | -40 | 210 | C | x1 | param111 |
Czas wtrysku paliwa | Czujnik niestandardowy |
-21000 | 30199 | O | x0,01 | param112 |
Chwilowe zużycie paliwa | Czujnik niestandardowy |
0 | 65535 | l/100 km | x0,01 | param113 |
Średnie spalanie paliwa | Czujnik niestandardowy | 0 | 65535 | l/100 km | x0,01 | param114 |
Uwaga! Nie wszystkie dane mogą być odczytane z każdego typu pojazdu. W celu sprawdzenia listy kompatybilności urządzenia z pojazdami skontaktuj się z Działem Technicznym podając marke, model, rocznik oraz silnik swojego pojazdu.
Jeżeli odczyt danej wartości jest niedostępny w modelu auta klienta, to wartość czujnika będzie wynosić Nieznany.