Teltonika FM5300

Z Dokumentacja
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Teltonika FM5300
Zaawansowany lokalizator GPS dedykowany do montażu w dużych flotach firm transportowych i profesjonalnych przewoźników. Urządzenie posiada rozbudowany zestaw portów komunikacyjnych (CAN, 2xRS-232), wejścia analogowe (4szt.) i cyfrowe (2szt.). Lokalizator współpracuje z terminalami Garmin oraz oferuje zdalny odczyt danych z tachografów (DDD i K-line) i obsługę FMS w samochodach ciężarowych. Oprogramowanie nadajnika  pozwala na konfigurację urządzenia dla 4 profilów użytkownika. 

Funkcje urządzenia

  • monitorowanie pracy na biegu jałowym
  • monitorowanie pracy tachografu
  • FMS CAN
  • heartbeat
  • możliwość podłączenia sond paliwa
  • licznik przebiegu
  • wsparcie dla przycisku SOS
  • wsparcie dla rozmów audio
  • wsparcie detekcji temperatury ładunku
  • detekcja zapłonu
  • monitorowanie napięcia akumulatora
  • wsparcie dla kamer
  • alarm o odłączeniu urządzenia
  • wsparcie dla Garmin
  • pomiar przyspieszeń podczas nagłych manewrów
  • 4 cyfrowe wejścia
  • 4 analogowe wejścia
  • 4 cyfrowe wyjścia
  • 1-Wire
  • 2x RS232
  • FOTA
  • zewnętrzna antena GPS i GSM
  • pamięć 47 615 rekordów

Dane techniczne

Parametr Specyfikacja
Wymiary

104,1 mm 76,8 mm x 31,5 mm

Waga 190 g
Sieć GSM/GPRS
Zakres częstotliwości 850/900/1800/1900 MHz
Czułość GPS -160dBm
Dokładność GPS 2 m
Czas szukania sygnału GPS

Zimny start 35 s

Ciepły start 25 s

Gorący start 2 s


Zakres napięcia DC 10V - 30V
Bateria Wbudowana - 8,4 V 550 mAh
Temperatura przechowywania od -40 °C do +60 °C
Temperatura pracy od -20 °C do +50 °C

Instalacja karty SIM

Podważ obudowę urządzenia płaskim narzędziem w miejscu pokazanym na zdjęciu.

Następnie, kartę SIM wsunąć w sposób pokazany na zdjęciu. Zamknąć obudowę urządzenia.

Anteny GPS i GSM podłączyć do złącz jak pokazano na obrazku.























































Urządzenie jest gotowe do pierwszej konfiguracji.

Konfiguracja urządzenia

Podłączenie urządzenia do Wialonu odbywa się za pomocą aplikacji FM10XX Configurator.

  1. Urządzenie położyć etykietą do dołu. Z zasilacza 12V należy podłączyć przewód dodatni (do pierwszego PINu z lewej w dolnym rzędzie) i ujemny (do wystającego środkowego PIN-u w górnym rzędzie).
  2. Przewodem USB podłączyć nadajnik do komputera.
  3. Pobrać pakiet konfiguracyjny FM1000 ze strony poniżej

http://diagomatic.pl/urzadzenia/FM5300.zip

  1. Zainstalować sterownik USB, a następnie włączyć program FM10XX konfigurator jako administrator.
  2. Wybrać port COM, do którego podłączono urządzenie. Kliknąć Connect, a następnie Load.
  3. Kliknąć Load from File, a następnie wybrać plik FM5300_config.xml
  4. Kliknąć Save. Ustawienia zostaną zapisane na urządzeniu. Następnie Disconnect. Urządzenie może być odłączone.

Instrukcja podłączenia

Podłączenie FM5300 (kliknij, aby powiększyć)




















Przewód do wykrywania zapłonu musi być podłączony w miejscu, w którym doprowadzone jest stałe zasilanie podczas rozruchu silnika. Zazwyczaj jest to przekaźnik.

PIN Kolor przewodu Funkcja
10 Brązowy - Zewnętrzna bateria
9 Biało pomarańczowy Wyjście 2
8 Biało brązowy Wyjście 3
7 Biało niebieski Analogowe wejście 2
6 Biało żółty Analogowe wejście 4
5 Biało zielony Cyfrowe wejście 2
4 Różowy Cyfrowe wejście 4
3 Niebieski 1Wire zasilanie
2 Biało czarny Can Low
1 Czarny - Zasilanie
20 Brązowy + Zewnętrzna bateria
19 Purpurowy Wyjście 1
18 Biało purpurowy Wyjście 4
17 Szary Analogowe wejście 1
16 Biało szary Analogowe wejście 3
15 Żółty Cyfrowe wejście 1
14 Biały Cyfrowe wejście 3
13 Zielony 1Wire dane
12 Biało czerwony Can High
11 Czerwony + Zasilanie


Opis gniazda RJ11

PIN Opis
1 Mic sygnał
2 Głosnik out 2
3 Głośnik out 1
4 Mic GND

RTENOTITLE

Konfiguracja czujników związanych z pracą pojazdu

Poniżej przedstawiono listę wszystkich wartości parametrów przesyłanych przez urządzenie, które można skonfigurować jako czujniki. Przykładowo, aby skonfigurowac czujnik z napięciem akumulatora:

  • Typ czujnika: Czujnik napięcia
  • System miar: V
  • Parametr: pwr_ext

Dla akcelerometru (w jego przypadku zastosowano przelicznik *100, który należy uwzględnić):

  • Typ czujnika: Akcelerometr
  • System miar: g
  • Parametr: param83/const100
Nazwa Typ czujnika Jednostka Przelicznik Parametr
Czujnik zapłonu Czujnik zapłonu - - in1
Cyfrowe wejście 2 Niestandardowy czujnik cyfrowy - - in2
Cyfrowe wejście 3 Niestandardowy czujnik cyfrowy - - in3
Analogowe wejście 1 Czujnik niestandardowy mV x1 adc1
Napięcie źródła zasilania Czujnik napięcia V x1 pwr_ext
Temperatura Dallas Czujnik temperatury C x10 param72
iButton ID Czujnik niestandardowy - x1 param78
Przebieg Odometr z urządzenia m x1 param199
Podłączenie iButton Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 param251
Jazda autoryzowana (iButton podłączony) Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 param252
Czujnik nagłego hamowania Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 param253
Czujnik nagłego przyspieszania Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 param253
Czujnik nagłego skręcania Niestandardowy czujnik cyfrowy - x1 param253
Akcelerometr Akcelerometr g x100 param254


Dodatkowo, w przypadku czujnika nagłego hamowania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:

X a b
0 0 0
2 0 1
3 0 0

W przypadku czujnika nagłego przyspieszania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:

X a b
0 0 0
1 0 1
2 0 0

W przypadku czujnika nagłego skręcania w zakładce Tablica obliczeń należy wypełnić 3 wiersze wartościami:

X a b
0 0 0
3 0 1
4 0 0

Następnie, należy zapisać wszystkie wartości i jeszcze raz wejśc we właściwości obiektu. W zakładce Jazda Eko należy dodać następujące kryteria:

Kryterium Nazwa Min wartość Maks wartość Grzywna Weryfikator
Hamowanie, g Nagłe hamowanie 0.3 puste
10 Czujnik nagłego hamowania
Przyspieszenie, g Nagłe przyspieszenie 0.3 puste
10 Czujnik nagłego przyspieszania
Skręt, g Nagłe skręcanie 0.3 puste 10 Czujnik nagłego skręcania


Po zapisaniu danych kryteria eco driving zostastaną utworzone. Dodatkowo, możesz zmieniać wartości minimalne oraz grzywnę według swoich potrzeb.